Bureaunyt: To nye bureauer ser dagens lys

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Læs også om konsulenthus nedbryder siloer hos Krifa, københavnsk webbureau bag site til nyt bilmærke og Huawei, der lancerer Huawei Ads i Europa.

Konsulenthus skal nedbryde siloer hos Krifa
Krifa sætter gang i ambitiøst udviklingsprojekt, der skal nedbryde ’datasiloer’ og sætte medlemmet i centrum. Det skriver de i en pressemeddelelse. Til at hjælpe sig har den kristne fagforening med 190.000 medlemmer valgt konsulenthuset NexusOne.

Projektet er forankret i Krifas ledelse med it-chef Jens H. Terkildsen og kommunikationschef Thomas Bank Møller i spidsen, og fra sidstnævnte lyder det:

”Vi har i dag en god og tæt dialog med vores medlemmer, men må også konstatere, at der kan være forskel på, hvordan man møder os i et af vores mange digitale touchpoints. Vi ønsker kort fortalt, at alle – uanset hvor – bliver mødt med en relevant, præcis og personlig ’Krifa-stemme’. Det kræver en stærk datahåndtering og -model, så de rigtige data altid er tilgængelige på tværs af alle systemer. Hvis målsætningen skal oversættes til it-lingo – er det noget med ’seamless-integrationer på tværs af frontend- og backendsystemer, så et fælles datagrundlag kan danne basis for en intelligent kommunikation.”

NexusOne skal i de kommende uger udarbejde funktionskort, datamodellering, systemarkitektur, platformsafklaring og leveranceplan til Krifa.

Københavnsk webbureau bag site til nyt bilmærke
Når det nye el-bilmærke Aiways bliver lanceret på det danske marked, har det københavnske webbureau, WeCode lavet det nye bilmærkes site.

Fra client service manager hos WeCode, Jakob Hartvig Johannesen, lyder det:

”Vi har skabt et dynamisk site, som følger Aiways indtræden på det danske marked, fra en attraktiv landing page i takt med lanceringen til en full-service e-commerce platform i takt med det efterfølgende salg og distribution af Aiways biler.”

Sitet er bygget i Shopify med JavaScript frameworks.

Det er Andersen Motors A/S, der står bag importen af det kinesiske el-bilmærke.

Et nyt bureau ser morgendagens lys
Anne Flemmert Jensen og Andreas Kjær Thomsen går sammen om det nye bureau: Bureau of Tomorrow. Det er et innovationsbureau med fokus på at ”oversætte fremtidige trends og forbruger-, kunde- og brugerindsigter til muligheder, designretninger og håndgribelige løsninger.”

De kommer begge med en længere årrække hos Lego, Andreas Kjær Thomsen senest som senior marketing director, mens Anne Flemmert, der har en Ph.D. i samfundsvidenskab, senest var senior director, global development research.

Friday-partner bag nyt bureau
Efter tre år som partner hos kommunikationsbureauet Friday, stifter Lars Mejer bureauet Bright,  som vil “positionere sig på kreativ og strategisk kommunikation i vandene mellem PR, branding og forretningsudvikling.”

Lars Mejer har også erfaring fra Ulveman & Partners (nu Ulveman & Børsting), hvor han var partner samt fra Implement, hvor han var managementkonsulent samt fra et job som director for strategi- og forandringskommunikation i Vestas.

“I ti år har jeg lært af de bedste og arbejdet sammen med nogle af de dygtigste mennesker i kommunikationsbranchen. Jeg har været partner to gange på to af landets mest omsværmede bureauer – så nu er tiden kommet. Det er på tide, at det er mine egne drømme og ambitioner, som sidder i væggene,” siger Lars Mejer.

I forbindelse med lanceringen, har han lavet en introduktionsvideo:

Huawei lancerer Huawei Ads i Europa
Med en europæisk lancering af Huawei Huawei Ads kan virksomheder, reklamebureauer og appudviklere købe annoncer til brugere af Huawei-smartphones.

Der vil bl.a. være mulighed for at placere reklamer i Huaweis app-butik AppGallery, og search ads i Huaweis søgemaskine Petal Search.