Bureaunyt: Tre bureauer hjalp ferieby med at få overnattende danskere

Læs også: Bates lancerer Colgate på Facebook og Instagram i Danmark, dansk bureau vinder Mieles mediebudget i Norden, Pravda opruster og udnævner to nye partnere og ny partner hos WeMarket.

Ny partner hos WeMarket
Efter blot et år hos det digitale marketingbureau WeMarket, er 26-årige Anders Pedersen blevet udnævnt til partner i bureauets Kolding-afdeling. Her slutter han sig til direktør Lasse Winther Jørgensen i partnerkredsen. 

“Fra dag ét har Anders taget WeMarket-ånden til sig og skabt værdi for vores kunder. Samtidig har han arbejdet benhårdt for at etablere WeMarkets navn i Kolding og vækste forretningen. Vi komplementerer hinandens evner godt, og jeg ser meget frem til at udvikle afdelingen yderligere i samarbejde med Anders,” siger Lasse Winther Jørgensen i en pressemeddelelse.

WeMarket blev stiftet i 2014 og har i dag tre afdelinger i henholdsvis Ikast, Kolding og Holstebro med sammenlagt 33 medarbejdere. 


Anders Pedersen og Lasse Winther Jørgensen

Bates lancerer Colgate på Facebook og Instagram i Danmark
Bates VMLY&R er valgt som SoMe-partner for Colgate til at lancere og promovere brandet på Facebook og Instagram i Danmark. 1. oktober startede Colgate Danmark profiler på begge medier – timet med ‘Smilets dag’, der afholdes første fredag i oktober. 

Tre bureauer hjalp ferieby med at få overnattende danskere
Efter opløsningen af et flerårigt Visit Lillebælt-samarbejde skulle Visit Fredericia i 2021 stå på egne ben i sin destinationsmarkedsføring. En konstellation af tre bureauer, Propellos, TBWA og Skru Op, blev valgt som samarbejdspartner på en kampagne, der skulle sætte Fredericia på landkortet som ferieby. 

Kampagnen skulle tiltrække danske turister til Fredericia henover sommeren. Nyligt offentliggjorte tal fra Visit Denmark viser, at Fredericia har haft en vækst på antal overnatninger i juni og juli på 26 pct. ift. 2020 – hvilket er 19 procentpoint højere end landsgennemsnittet. 

Dansk bureau vinder Mieles mediebudget i Norden
Hvidevare-producenten Miele har valgt at samle sit mediebudget for Norden, og har derfor været på udkig efter en bureaupartner, der kunne overtage opgaven, der tidligere var landeorienteret. Opgaven lyder på at optimere synergier på tværs af Norden og understøtte Mieles strategiske satsninger.

Valget er faldet på Initiative efter en bureaukonkurrence med to andre nordiske bureauer. 

Jan Sørensen, managing director hos Initiative i Danmark siger i en pressemeddelelse, at aftalen styrker Initiatives nordiske fokus, da bureauet nu har en stærkere nordisk konsolidering. 

Pravda opruster og udnævner to nye partnere
Siden 2020 har Pravda specialiseret sig i branding og udvikling af virksomhedsidentiteter. Tilsyneladende går det godt, for bureauet skriver i en pressemeddelelse, at det har afleveret sit hidtil bedste resultat og har et overskud på lige over 6 mio. kr. Ovenpå det har man sat et mål om at blive et af Nordens førende b2b-bureau. 

Det skal to nye partnere og fire nyansatte seniorer blandt andet bane vejen for. 

Partnerne er fundet i egne rækker. Der er tale om Sune Busk, strategic director, og Karim Frølund, brand director, der sammenlagt har arbejdet 17 år på bureauet.

CEO og partner i Pravda, Mette Hejl, mener, at bureauets senior-tilgang er hvad, der kvalificerer målsætningen.

“Coronakrisen har været hård for hele bureaubranchen, og derfor er jeg enormt stolt over den udvikling, vores resultat er udtryk for. Vi er et dybt specialiseret nichebureau tegnet af seniorprofiler. På papiret kan det lyde for snævert, men i virkeligheden fungerer det som vores adgangsbillet til de største og mest udfordrende opgaver – og det skal det blive ved med,” siger CEO og partner i Pravda, Mette Hejl, i pressemeddelelsen.

Pravda har i dag 24 medarbejdere, men forventer at vokse til over 30 inden 2022.