Bureaunyt på Bureaubiz uge 11

Læs om ny podcast fra to tidligere Ogilvy-direktører samt om en podcast som bl.a. E-types står bag. Om positivt regnskab i Helicon Valleys første år. Om Jens Hansen, der har lavet reklame for en bank. Og Tryg og Alka, der har valgt to OMG-bureauer.

Helicon Valley: Sorte tal i første regnskabsår

Med en omsætning på 4,24 mio. og en bruttofortjeneste på kr. 2,5 sluttede Helicon Valley det første regnskabsår med et overskud på kr. 430.000 efter skat.

Der er fire ansatte på bureauet, der blev stiftet af Sara Rosa Oppermann og Jes Broe Frederiksen i november 2018 og som samme år udvidede med partneren Alexander Sebastian Lembourn. Ifølge Sara Rosa Oppermann er bureauets spidskompetence målgruppeadfærd.

Jes Broe Frederiksen, Sara Rosa Opperman og Alexander Sebastian Lembourn

Podcast om vin fra to tidligere Ogilvy-direktører

Tidligere kreativ direktør i Ogilvy, Jakob Staalby, og tidligere client service director hos både Another og Ogilvy, Annette Blou Pryce, har sammen lavet en podcast om vin og “andre gode ting, man bedst nyder af ordentlige glas.” Logoet til podcasten er skabt af designer Tobias Røder. Podcasten kan høres her.

Jens laver film til Ringkjøbing Landbobank

For øjeblikket kører der en række film på TV 2 News fra Ringkjøbing Landbobank. Bag filmene står Jens Aps. Og bag Jens ApS står Jens Hansen, der er tidligere stifter af Aros Kommunikation. Den ene film ses nedenfor, resten kan ses her.

Jens Hansen stoppede hos Aros Kommunikation i september sidste år og startede sit eget lille enmandsbureau og netop en opgave for Ringkjøbing Landbobank, nemlig bankens ESG-rapport var den første store opgave for det lille bureau.

Tryg og Alka har valgt OMG-mediebureauer

Efter at Tryg og Alka var kommet under fælles paraply sidste år, valgte man i slutningen af året at afvikle et mediabureau-udbud, for at konsolidere samarbejdet med én bureaugruppe i 2020. Målet var “at sikre synergier i mediaindkøbet og at finde en samarbejdspartner, der kunne understøtte koncernens digitale transformation.”

Det betød, at Dentsu Aegis’ bureau Carat mistede Tryg som kunde, mens Orchestra mistede Tryg. I stedet er det OMG-bureauerne Hearts & Science og PHD som er blevet mediebureau for henholdsvis Tryg og Alka.

Studio 6 udvider podcast-paletten med Programmet om Ingenting

Studio 6 – der er et samarbejde mellem Etypes og Heartbeats – indgår et samarbejde med podcasten Programmet om Ingenting.
Visionen for Studio 6, der formidler indhold fra kulturens verden gennem podcasts, er på sigt at blive et kulturelt og kreativt samlingspunkt for hele landet  

“Alt indhold, der udkommer fra Studio 6, har til formål at starte nye samtaler og skabe kultur blandt målgrupper, der er og vil noget inden for kreativitet. Vi ser Programmet om Ingenting som en naturlig forlængelse af vores øvrige programflade, fordi den mikser værter, der selv arbejder inden for de kreative fag, med gæster, der kommer fra alle dele af kultur- og medieverdenen. Det er første gang, vi allierer os med et allerede etableret program, og vi glæder os meget til at se, hvad der sker, når vi slipper formatet løs i Studio 6,” siger Rasmus Ibfelt, der er kreativ direktør hos e-Types.

Programmet om Ingenting har eksisteret siden 2014 og har haft besøg af kendte mennesker for at tale om alt det, de sjældent får anledning til at tale om i normale interviews, skriver Studio 6 i pressemeddelelsen. Blandt tidligere gæster er Frederik Cilius og Rasmus Bruun, Ellen Hillingsø, Nikolaj Koppel, Kesi, Mikael Bertelsen, Hans Philip og Esben Bjerre. 

Det første program i den nye sæson er med Kristoffer Eriksen fra Ekstra Bladet.