Bureaunyt: Nyt visuelt univers for rom og to Corona-initiativer

Weaream står bag nyt visuelt univers til en kollektion af rom fra Den Dominikanske Republik og to virksomheder byder med hver deres måde ind på services og produkter i forbindelse med Corona-krisen.

Weaream laver nyt visuelt univers for rom

Christoffer Columbus bliver kaldt mange navne, og et af dem er Ron Cristóbal. Det er også navnet på en ny kollektion af rom, som 1423 ApS står bag.
Designbureauet Weaream fik til opgave at skabe et nyt visuel universe for den nye kollektion, som består af fem forskellige rom fra Den Dominikanske Republik, og det skulle afspejles visuelt.

Gratis app til leg på legepladser

Der er mange virksomheder og bureauer, der tilbyder gratis hjælp til andre virksomheder eller til almindelige danskere. Det meste hjælp er gratis eller billig ydelse af kerneproduktet, som f.eks. gratis marketing- eller kommunikationsydelser. 

Hos digitalbureauet Frankly har man udviklet en gratis app til børnefamilier, som ikke lige er målgruppen for bureauets produkter.

Legepladsen.dk kan børnefamilier monitorere antallet af besøgende samt selv tjekke ind på landets 3000 offentlige legepladser, så man sikrer, at der ikke kommer flere familier end Sundhedsstyrelsen anbefaler.

T-shirtsalg med logo til en butik, du vil støtte

Hos tshirttrykkeren.dk har man brugt en anden tilgang, som giver penge i kassen både til dem selv og til de virksomheder, der køber deres t-shirts.

I samarbejde med Anders Morgenthaler har man lavet en t-shirt i økologisk bomuld, som man opfordrer virksomheder til at sælge til folk, der gerne vil støtte den lokale bager, yndlingscafé eller neglesalon.

Tanken er, at virksomheder, der promoverer t-shirten via et unikt link, får 70 kr. af de 120, som t-shirten koster, og køberen kan så få trykt logoet på den forretning, man gerne vil støtte.

I begge tilfælde – som i de fleste andre tilfælde – er ovenstående tiltag selvfølgelig i sidste ende møntet på at promovere afsenderen.