Bureaunyt: Meny ude med ny kampagne

DMJX udbyder kursus i bedre kreative ansøgninger, svensk arbejdstøjgigant vælger Aalborg-bureau og Brand Movers vinder guld i content marketing i USA.

Ny kampagne for Meny
Meny er ude med en kampagne for en ny brand-platform. Bag kampagnen står Marketsquare, der har været bureau for Meny i omkring fem år og som i foråret blev kørt mere ind på banen til at være leadbureau.

Hidtil har man brugt Anew som lavede den sidste kampagne for Meny i sommers.

Den nye kampagne er den første store siden Carsten Kure trådte til som marketingchef i marts i år og kommer i forbindelse med Menys fem års fødselsdag. Kampagnen består af en række film med titler som: 5 år med en rigtig slagter, 5 år med en rigtig vinhandler, 5 år med egne grønthandlere.

DMJX vil klæde håbefulde kreative spirer på til ansøgningen
Danmarks Medie- og Journalist Højskole skriver i en pressemeddelelse, at skolen vil tilbyde et forberedelseskursus, der skal klæde spirende reklame- og medietalenter på til at komme igennem nåleøjet til de store kreative uddannelser.

Kurset har fået navnet Kreativ Basis og lanceres d. 19. oktober. Baggrunden for oprettelsen er ifølge DMJX, at mange unge mennesker ikke kommer igennem nåleøjet, når søger ind på en uddannelse som Kreativ Kommunikation. Her er det kun 27 nye studerende ud af 233 ansøgere, der blev optaget i år. 

Det betyder ifølge fagleder på Kreativ Basis og tidligere underviser på både Reklamelinjen og Kreativ Kommunikation, Michael Nyrop, at niveauet til optagelsessamtalerne er blevet højere og højere, fordi flere og flere søger ind på de kreative uddannelser. Den udvikling er det forhåbningen, at Kreativ Basis kan imødekomme. 

”Vi har identificeret et stort behov for et kort, intensivt kursus, hvor vi simpelthen fokuserer en del af forløbet på at lære deltagerne at gå til optagelsesprøve,” siger Michael Nyrop. Han fortsætter: 

”Jeg kan jo ikke stå og love, at de unge mennesker kommer ind på deres drømmeuddannelse, hvis de tager det her kursus. Men tæt på. De kommer i hvert fald til at have en mappe, der er meget stærkere og mere målrettet end den, de andre ansøgere står med.” 

Du kan læse mere Kreativ Basis her.

Svensk arbejdstøjsgigant vælger Aalborg-bureau
Svenske Blåkläder Workwear, der producerer teknisk og funktionelt arbejdstøj, har valgt at skalere op på kommunikations- og PR-arbejdet i Danmark. Virksomheden har derfor indgået et samarbejde med kommunikations- og PR-bureauet Lange PR, der har hjemme i Aalborg.

Lange PR skal stå for udviklingen af virksomhedens PR-strategi, hvilket skal være med til at udbrede kendskabet til det svenske arbejdstøjsbrand på det danske marked. Det skriver Lange PR i en pressemeddelelse. 

Med 15 datterselskaber i Europa og USA og en årlig omsætning på mere end 1 mia. kroner er Blåkläder en af verdens førende producenter og det største brand inden for arbejdstøj i Norden. Ambitionen er at vokse på det danske marked, hvor forhåbningen er, at Blåkläders bæredygtige profil vil ræsonnere hos forbrugerne.

Om valget af Lange PR siger René Christiansen, country manager i Blåkläder Workwear ApS:

“Vi har meget vidtrækkende ambitioner på det danske marked, hvor vi har været siden 2011. Ambitionerne indebærer blandt andet, at vi gerne vil træde lidt længere frem på scenen i de danske medier. Vi har ikke kunnet undgå at bemærke Lange PR’s arbejde for Dyson og andre store virksomheder, og samtidig har bureauet gennem mange år fungeret som PR-rådgiver for andre internationale organisationer. Den erfaring vil vi meget gerne trække på, og derfor har valget af PR-bureau fra dag ét ligget godt i maven.” 


René Christensen, country manager i Blåkläder Workwear ApS

Danskere vinder guld ved uofficielt VM i content marketing
Det danske content marketing-bureau Brand Movers og Santander Consumer Bank har for andet år i træk vundet guld ved Content Marketing Awards i USA, der bliver kaldt det uofficielle VM i content marketing. 

I år har de modtaget prisen i kategorien ‘Content Marketing ROI/Measurement Program’. Brand Movers vinder for udviklingen af et content marketing-univers for Santander, der bl.a. omfatter artikler og oplysninger om rentesatser, lån og lignende forbrugerinfo om privatøkonomi.

Sidste år blev samarbejdet mellem Brand Movers og Santander Consumer Bank nemlig ved CMA for at kombinere tv-reklamer og content marketing. Indsatsen skulle rykke forbrugernes opfattelse af Santander Consumer Bank, som udelukkende en forbrugslånsbank.

Ifølge Jesper Laursen, CMO i Brand Movers, øgede content marketing-indsatsen trafikken til bankens hjemmeside, hvilket lagde grundlaget for at ændre strategisk fokus i 2020. I en pressemeddelelse siger han: 

“Vi gik fra kun at fokusere på branding og indhold til Magasinet (Santander Consumer Banks content marketing-univers, red.) til også at fokusere på at leadgenerering og salg. Vi satte nye KPI’er op, der vel at mærke ikke var baseret på fluffy forudsigelser, men byggede videre på erfaringen fra det første halvandet år.” 

Hos Santander Consumer Bank er B2C commercial cdrector, Niels Linnetved også stolt af prisen. 

“Den er et bevis på, at vi så rigtigt, da vi tilbage i 2018 besluttede at satse tungt på content marketing. Der bliver virkelig skabt stærke resultater, og det sker uden at kannibalisere på vores andre aktiviteter,” siger Niels Linnetved i pressemeddelelsen og fortsætter:

“Vi har nu bevist, at content også kan konkurrere med vores andre aktiviteter, når det kommer til hårde salgs-KPI’er. Vi kan stadig blive bedre, men vi er kommet langt, og det er afgørende for en virksomhed som vores, at vi kan måle resultaterne af vores investeringer.”

NRGi har valgt nyt bureau
Det danske designbureau Noted har fået andelsselskabet og energikoncernen NRGi som kunde. 

1508 og Strömlin vinder Red Dot Award 
1508 og tech søsterselskabet Strömlin (tidligere Headnet) har modtaget ’Best of the Best’ i årets Red Dot Award for SMK Open.

SMK Open er en onlinekunstsamling, der blev lanceret i 2019 som en del af det større projekt støttet af Nordea-fonden. 1508 og Strømlin har stået for design og funktionalitet.