Bureaunyt: Sorthvid skifter navn og Roxy får ny kunde

Sorthvid blev opkøbt tidligere på året og skifter nu navn. Roxy kom også til tidligere på året og har nu landet en ny kunde.

Opkøbt bureau skifter navn
I marts 2020 blev designbureauet, Sorthvid opkøbt af digitalbureauet Dept. Nu bliver Sorthvid fuldt integreret i Dept idet navnet forsvinder og i starten af næste år flytter de omkring 30 medarbejdere fra Sorthvid sammen med de 60 Dept-medarbejdere i nye lokaler.

PlanBørnefonden ny kunde hos Roxy
Bureauet Oxymoron, der er stiftet af tidligere Lead Agency-stifter, Kresten Schultz Jørgensen, meldte tidligere på året ud, at han havde fået et nyt bureau ind under hatten, nemlig Roxy, der tidligere hed Reform Act Danmark.

Nu har Roxy så landet PlanBørnefonden, som ‘husbureau’ og skal stå for den overordnede kommunikationsstrategi , hvor digitale kampagner vil blive omdrejningspunkt for eksekveringen. Om det forestående samarbejde, siger adm. dir. Dorthe Petersen fra PlanBørnefonden:

”Vi ser frem til at skulle samarbejde med Roxy og gøre brug af netop deres kompetencer inden for det digitale, herunder kampagner, der skaber engagement, og som på en ny måde skal involvere flere danskere til at blive sponsor for et barn, som der netop nu er akut brug for på grund af følgerne fra Covid19.”