Bureaunyt: Valtech køber eCapacity

Læs også om: Dept køber marketingbureau med kontorer i London, New York og Berlin, kommunikationsbureauet Kalb får fast base i Sønderborg, amerikanske Datto vælger Discus Communications til nordisk PR, Plotworks vinder international award, N’fellows og Vonoa laver virtuelt showroom for modevirksomhed samt Unibet afløser Carlsberg hos FCK.

Valtech køber eCapacity
Valtech køber eCapacity, der beskæftiger sig med  AI, machine learning, predictive analytics og eCommerce strategier.  Medg med opkøbet ”vil Valtech styrke sin positionering som end-to-end strategisk, digital partner,” står der i en pressemeddelelse.

eCapacity har kunder som Pandora, Velux og Danske Bank. Om opkøbet siger Valtechs globale chief growth officer, Joacim Jeppesen:

“eCapacitys evne til at identificere og aktivere data, så det skaber reelle forretningsresultater, er den perfekte tilføjelse til vores nuværende ydelser. Vores styrkeposition omkring det at designe og bygge komplekse digitale platforme, der understøtter kunderejsen på tværs af alle kontaktpunkter, bliver hævet markant med tilførslen af nogle af de stærkeste kompetencer inde for data-forståelse og aktivering. Derfor forventer vi også, at den del af vores forretning, der netop konsulterer på de transformerende forretningsstrategier, vil vokse, med eCapacity ombord.”

Dept køber marketingbureau med kontorer i London, New York og Berlin
Det internationale digitale bureau, Dept, der har kontorer i Europa og Nord- og Sydamerika inkl. et 100-mand stort kontor i København, har købt det 150-mand store teknologi- og marketingbureau Byte, kontorer  i London, New York og Berlin.

Byte har bl.a. kunder som Spotify, Asos, Just Eat Takeaway, TikTok, Twitch og Zoopla.

Fra Lasse Rasmussen, Managing Director Dept lyder det: ”Byte-teamet har et kanon godt ry for at lave innovative
digitale kampagner, banebrydende AR-effekter og avancerede chatbots. Deres evne til at vækste, mens de arbejder i krydsfeltet mellem kreativitet, teknologi og data, gør os til et perfekt match, og vi kan ikke vente med at arbejde sammen for nogle af verdens fedeste brands.”

Kommunikationsbureauet Kalb får fast base i Sønderborg
Det sønderjyske kommunikationsbureau med hovedsæde i Løgumkloster har gang i en ny satsning, som er kommet ud af corona-krisen: Kommunikation på abonnement, som ligger på sitet www.dinkommunikationskollega.dk. Her kan små og mellemstore virksomheder få kommunikationsviden og arbejdskraft på abonnement, samt adgang til konkrete værktøjer, online fællesskaber og en-til-en rådgivning.

“Gennem tiden har vi set, at mange små og mellemstore virksomheder ikke søger hjælp hos et kommunikationsbureau, fordi de ikke kan overskue det eller frygter, at det bliver meget dyrt. Dem vil vi gerne tilbyde en ny form for kollegaskab, hvor vi stiller vores viden til rådighed og klæder dem på til at klare mange opgaver selv, samtidig med at vi står klar med sparring og hjælpe med større opgaver,” siger Marianne Rosalie Kalb, der sammen med Kirsten von Wildenradt driver Kalb.

Til at tage sig af de nye opgaver, har Kalb udvidet medarbejderstaben med Louise Høegh Jensen, der er online
markedsføringskonsulent samt kommunikationsrådgiver Malene Lemann, der får fast base på kontoret i Sønderborg.

Med de to nye ansættelser tæller KALB nu ni ansatte.

Kirsten von Wildenradt og Marianne Rosalie Kalb

Unibet afløser Carlsberg
Fra sommeren 2021 vil Unibet afløse Carlsberg som partner på FCK-spillernes bryst med en aftale, der løber til minimum 2023 med option på forlængelse.

Skiftet til Unibet sker efter aftale med Carlsberg, der fortsætter som hovedpartner i F.C. København. Carlsberg har ønsket at fokusere partnerskabet yderligere i retning af stadion- og øloplevelsen for FCKs fans og øvrige gæster til fodbold og koncerter i Parken fremfor eksponeringen på trøjen.

Amerikanske Datto vælger Discus Communications til nordisk PR
Den amerikanske it-virksomhed Datto Inc., der blev børsnoteret på New York Stock Exchange i efteråret 2020, har indgået et samarbejde med Discus Communications om virksomhedens kommunikation i Norden.

I 2020 åbnede Datto nordisk kontor i København for at rette blikket mod det hurtigt voksende marked for cloud- og sikkerhedsløsninger, og her skal Discus Communications hjælpe Datto med at øge kendskabet til virksomhedens tjenester – i første omgang i Danmark og Sverige. 

SEO-bureau får ny visuel identitet
Efter fire års eksistens har SEO-bureauet BONZER udviklet en ny visuel identitet. Den lyseblå farve symboliserer oprigtighed og standhaftighed, skriver bureauet i en pressemeddelelse. Udover den lyseblå farve har man valgt at holde farverne i sort og hvid, fordi ”de symboliserer seriøsitet og transparens”. Den nye font skal understrege Bonzers forkærlighed for teknologi, står der i pressemeddelelsen.

Plotworks vinder international award
Det danske filmproduktionshus vinder titlen Film Production Company of the
Year. Awarden er arrangeret af  CorporateLiveWire, der har spurgt 90.000 erhvervsfolk om at vurdere  
forskellige virksomheders evner indenfor bl.a. service, innovation, erfaring, vækst, bæredygtighed samt en række andre områder. 

N’fellows og Vonoa laver virtuelt showroom for modevirksomhed
Branding-bureauet N’fellows har i samarbejde med techvirksomheden Vonoa udviklet et virtuelt showmroom for den danske modevirksomhed Nü. Showroomet er tænkt som et salgsværktøj, der kan vise Nüs kollektioner frem på tværs af landegrænser til b2b-kunder. Det digitale koncept skal også fungere som et værktøj, der understøtter Nüs markedsføring og kommunikerer Nüs DNA. Der også er planer om en app, der lader slutkunden udforske universet og brandet.
 
Foto fra Nüs virtuelle showroom.