Bureaunyt: Yellow Umwelt bag projekt til DRs U-landskalender

Læs også: Dansk helsebrand vil have vitaminindsprøjtning med influencerkampagne, WeMarket udvider bestyrelsen, Novicell åbner i femte land på seks år, dansk bureau nomineret til international content marketing-pris og The Unicorn laver nyt reklameunivers for Matas.

The Unicorn laver nyt reklameunivers for Matas
Matas er ude med et nyt reklameunivers, der lanceres med Sofie Linde som brand-ambassadør. Hun optræder i kampagnefilmen og vil også være vært i et kommende talkshow-format. Universet hedder ‘Tættere på’ og er lavet i samarbejde med det nyvalgte bureau The Unicorn. New-land har produceret kampagnefilmen, som er instrueret af Olivia Kastebring.

Se filmen her.

Dansk bureau nomineret til international content marketing-pris
Brand Movers er nomineret tre gange til The International Content Marketing Awards med to forskellige globale projekter for henholdsvis Satair og Beumer Group.

Førstnævnte er nomineret i kategorien ‘Best Always-on Content’, mens begge projekter er i finalen i ‘Best Content Platform’.

Novicell åbner i femte land på seks år
Novicell slår dørene op for et nyt kontor – denne gang i Stockholm. Det er det femte land, Novicell har etableret sig i på seks år. Udover kontorerne i Danmark og i Stockholm, har bureauet desuden adresser i London, Barcelona, Oslo og Amsterdam.

Kontoret i Stockholm åbner med fire medarbejdere, der skal være med til at opbygge det svenske kontor.

Etableringen af et kontor i Stockholm skyldes stigende efterspørgsel blandt Novicells nuværende kunder, siger Per Kirchner, adm. direktør i Novicell, i en pressemeddelelse. Her lyder det, at han mener at have “fundet den rette formel til international vækst”. Han uddyber: 

“Det vigtigste er at starte op med en lille håndfuld medarbejdere, der kan sikre den rette kultur og et stærkt link til de øvrige europæiske kontorer. Vi driver vores forretning ud fra et princip om ‘local knowledge, global expertise’. Det betyder, at vores lokale folk kan trække på organisationens samlede, globale ekspertise, og dermed behøver vi heller ikke forhaste os med ansættelser i nye lande, fordi opgaverne kan fordeles på tværs af landene, indtil vi har fået de rette folk på plads.”

Novicell beskæftiger 400 medarbejdere fordelt på otte kontorer i seks lande.

WeMarket udvider bestyrelsen
Det midtjyske marketingbureau WeMarket udvider sin bestyrelse med to nye medlemmer: Jane Puggaard Hougaard og Michael Brock Jeppesen. De slutter sig til formand Daniel Høj, direktør Christian Bording Hestbek og medlemmerne Thomas Haurum, Nicolai Nørskov, Peter Jørgen Kodbøl Jørgensen og Jannick Sylvest Troelsen. 

I en pressemeddelelse siger Christian Hestbek, at udvidelsen af bestyrelsen skal ses i lyset af bureauets seneste regnskab, der var det bedste i bureauets historie. Den udvikling ønsker man at sætte yderligere skub på, hvorfor man har hentet Jane Puggaard Hougaard ind i bestyrelsen for særligt at udfordre den nuværende tilgang, mens Michael Brock Jeppesen bidrager med fokus på vækst og medarbejdere. 

Michael Brock Jeppesen har tidligere været global CCO hos Georg Jensen, CEO i Dyrberg Kern og CEO i Dulong Fine Jewelry. Han sidder desuden i bestyrelsen i bl.a. Atrium Partners, Asnet Board og Coster Copenhagen. 

Jane Puggaard Hougaard er group commercial director i Schur International og har tidligere været CMO i NDI Group, senior global brand manager hos Arla og global marketing lead i Lego. Hun sidder desuden i bestyrelsen i Vain Dane Athletic.


Bestyrelsen i WeMarket

Dansk helsebrand vil have vitaminindsprøjtning med influencerkampagne
Det danske helsebrand Nani, der bl.a. producerer naturmidler og kosttilskud, er ude med sin første imagefilm. Den har influenceren og kogebogsforfatteren Emma Martiny som ambassadør, mens kampagnen også skal udfoldes gennem influencer marketing-tiltag under hashtagget #skabtafnaturen. 

Håbet er, at den nye kampagne kan være med til at gøre Nani top-of-mind. Det skal ske ved at tydeliggøre, at Nani er et livsstilsbrand. 

”Vi har valgt at arbejde mere strategisk med influencermarketing med faste ambassadører for at øge kendskabet over tid. Så det ikke blot er nye influenter, som får produkter men ambassadører, som lever Nani brandet i stedet for modeller eller skuespillere, fra et bureau” siger Kim Charles, direktør og grundlægger af Nani, i en pressemeddelelse.

Nani har fået hjælp til influencer strategien af Campfire Collective (del af Campfire & co ). Filmen kører på Nanis egne SoMe-kanaler og er instrueret og produceret af Mad Cat Productions.

Yellow Umwelt står bag projekt til årets U-landskalender
Hvert år samarbejder Udenrigsministeriet og DR med en udvalgt NGO om årets U-landskalender. I år vandt Folkekirkens Nødhjælp opgaven og projektet omhandler Kenya, hvor der særligt er fokus på området Turkana. 

Folkekirkens Nødhjælp afholdt i den forbindelse en pitch, da man ønskede at skabe en digital oplevelse. Yellow Umwelt blev valgt som samarbejdspartner med projektet Kenyakortet, der skal bruges som supplement i undervisningen omkring emnet i landets 0.-6.-klasser.

’Kenyakortet’ består af en række fortællinger, som er udviklet i samarbejde med Folkekirkens Nødhjælp og deres kontor i Kenya og temaerne dækker bl.a. over teknologi, klimaforandringer, mad og dyr, som sammenholdes med livet som barn i Danmark.

Martin Michael Hansen, Co-CEO i Yellow Umwelt siger i en pressemeddelelse: 

“Det er jo noget helt særligt at være en del af. U-landskalenderen nyder samme status i vores land som en Kung Fu is eller Rundetårn – det er noget alle kender og har en kærlighed til.”