Bureaunyt: Zupa skal udvikle digitalt besøgscenter for Healthcare Danmark

Læs også: Norstat køber DMA Research, bureau relancerer med nyt navn og tysk modehus vælger bureau for at komme ind på det danske marked.

Norstat køber DMA Research
Analyseinstituttet Norstat har indgået en aftale om køb af alle aktier i DMA Research A/S. Samlet forventer virksomhederne en omsætning på 375 millioner kr. i 2021.

“Opkøbet tilføjer Norstat-gruppen øget produktionskapacitet og ekspertise. Samtidig er det helt i tråd med vores strategi at vokse på den eksisterende position som en innovativ højkvalitetsdataindsamler og skabe Europas førende aktør i denne branche,” siger koncernchef Erling Eriksen i en pressemeddelelse.

Efter overtagelsen er Norstat-gruppen repræsenteret i 12 europæiske lande med mere end 170 faste medarbejdere og 1.500 deltidsinterviewere.

Efter en udbudsrunde har Healthcare Denmark valgt Zupa til at udvikle et digitalt besøgscenter, der skal samle fortællingen om det danske sundhedsvæsen. 

Healthcare Denmark er Danmarks officielle markedsføringskonsortium indenfor life science og velfærdsteknologi. Organisationen er et offentligt-privat partnerskab med H.K.H Kronprinsesse Mary som protektor, og har til formål at fremvise innovative danske sundhedsløsninger. 

Under corona-nedlukningerne af Danmark har det ikke været muligt at besøge Healthcare Denmarks fysiske besøgscenter i Odense, hvorfor det er blevet tydeligt, at der er behov for at have en digital platform. Der er ikke tale om en erstatning af det fysiske besøgscenter, men derimod et supplement, siger Jakob Skaarup Nielsen, der er direktør for Healthcare Denmark, i en pressemeddelelse:

”Det digitale besøgscenter skal være et alternativ og et supplement til at mødes med en fysisk delegation. Vi vil øge kendskabet, inspirere potentielle deltagere og kvalificere fysiske delegationer til Danmark når muligheden for at mødes fysisk igen opstår.”

De besøgende er beslutningstagere fra bl.a. ministerier, hospitaler og regionale sundhedsorganisationer samt topledere fra internationale pharma og life-science selskaber. 

Fra Zupa oplyser man, at det digitale besøgscenter er tilgængeligt i oktober 2021.
Mock-up af det digitale besøgscenter

Bureau relancerer med nyt navn
Brandingbureauet Bluebird, der er ejet af brandrådgiver Tony Maxwell, skifter navn til Swerve og får ny grafisk identitet. Det sker for at markere et fornyet fokus på virksomheder inden for science & engineering.

“Der er ikke tale om en decideret kursændring, men mere en naturlig konsekvens af, at vi igennem de senere år har løst opgaver for en række af Danmarks største virksomheder inden for denne sektor. Vi har oparbejdet en stor ekspertise i mulighederne for, hvordan virksomheder inden for science & engineering kan kommunikere og markere sig i konkurrencen både nationalt og globalt. Og det er denne indsigt, vi nu har lyst til at markere med vores nye navn og en frisk grafisk identitet,” siger Tony Maxwell i en pressemeddelelse. 

Tony Maxwell oplyser, at han gennem de seneste 25 år har arbejdet med branding og kommunikation for en række danske virksomheder inden for science & engineering, herunder Vestas, Grundfos, Universal Robots, Oticon, Maersk, Haldor Topsøe og Green Hydrogen Systems. 

Af pressemeddelelsen fremgår det, at ’Swerve’ er en metafor for ’at skabe nye muligheder’. Ordet er en engelsk oversættelse af det latinske clinamen og skulle angiveligt være brugt af den romerske digter og videnskabsmand Lucretius for at beskrive sin teori om, hvordan atomer bevæger sig og finder nye veje i universet.


Tony Maxwell

Tysk modehus vælger bureau for at komme ind på det danske marked
Braun Hamburg har valgt marketing- og kommunikationsbureauet Polhem Danmark som samarbejdspartnerd i forbindelse med en ny strategi om at træde ind på det danske marked.

Braun Hamburg sælger og markedsfører luksusbrands som Bottega Veneta, Brioni, Brunello Cucinelli og Dries van Noten samt Ermenegildo Zegna, Etro, Moncler, Santoni, Tom Ford. Modehuset har tre butikker i Hamborg.

Opgaven lyder på traditionel PR og digital marketingsaktiviteter. Nærmere betegnet skal Polhelm Danmark positionere Braun Hamburg ved at udarbejde en markedsanalyse, lave SEO og SEM via Google Adwords og Keywords-optimering samt influencer marketing og media buying. Formålet er at sætte Braun Hamburg bindelse med deres danske publikum digitalt, der skal lede potentielle købere til webshoppen.

“Danmark er blevet et vigtigt marked for os, da vi har registreret en fortsat stigning i antallet af nye kunder fra vores naboland. Jeg er glad for at styrke vores internationale tilstedeværelse yderligere” siger Lars Braun, administrerende direktør for Braun Hamburg.

Om samarbejdet siger Polhems danske landechef, Rikke Dyrholm,

”Vi ser et stærkt potentiale for vækst på markedet for forhandlere af eksklusiv herremode, og vi ser frem til at positionere brandet på strategisk udvalgte kanaler for at imødekomme deres målgruppe.”