Kåre Berenthz-Nicolaisen er Cembrits første Brand Manager. Han har været ansat siden 2007, senest som marketing developer.
Den primære arbejdsopgave for Kåre Berenthz-Nicolaisen er at forankre brand tankegangen i Cembrit og sikre synergi i lokale og regionale marketing aktiviteter.
Kåre Berenthz-Nicolaisen har gennem de seneste år været med til skabe en international tilgang til marketing i Cembrit og udnævnelsen som Brand Manager er en naturlig forsættelse af dette arbejde.
Kåre er uddannet cand.mag. i kommunikation fra AAU med speciale i kreativitet og innovation. Han har tidligere arbejdet som merchandiser i Trademate og med tekst og koncept i reklamebureauet Par No. 1.
Cembrit er Europas største dedikerede distributør producent af fibercementprodukter. Cembrit beskæftiger ca. 1100 medarbejdere i produktions- og salgsselskaber i 16 europæiske lande og er 100% ejet af FLSmidth & Co. A/S.