Dansk Reklame Film får ny salgschef

Stig Haages, 41, bliver ny salgschef for den nyoprettede afdeling Creative Sales i DRF.

Stig Haages, der kommer fra en stilling som salgschef hos Commute Media og SBS Radio, afløser event- og marketingchef Lisbeth Sahl.

Fokus for Creative Sales er salg af events, sampling og nye digitale forretningsområder. Event-området, der vil blive yderligere forstærket i fremtiden,  har præsteret stor vækst og er blevet en lukrativ forretning for DRF.

Ideen med den nye struktur er at fortsætte den udvikling som DRFs direktør Claus Brix, 39, igangsatte ved sin tiltræden i 2011:

”I et stadigt mere fragmenteret mediemarked er det essentielt, at vi er i stand til at skabe kommercielle produkter, der knytter vores annoncører endnu tættere til forbrugerne. I de sidste par år har vi oplevet en støt stigende efterspørgsel efter innovative medieløsninger, som netop skaber disse stærke forbindelser. Det skal Creative Sales med Stig i spidsen, være med til at opdyrke i de kommende år,” siger Claus Brix i en pressemeddelelse.


Samtidig er Rasmus Andersen, 34, udnævnt til analyse og kommunikationschef og han vil dermed overtage ansvaret for kommunikation i DRF.

Samtidig vil han fortsat haave fokus på stærk dokumentation af mediet og nu også indtage en mere formidlingsmæssig rolle.

Desuden vil Rasmus Andersen varetage nye muligheder inden for branded entertainment og sponsorater.