Når en snart 60-årig har været en markant del af et bureau, der blev omtalt som ”børnebureauet”, så understreger det blot, at Lars Thomassen har været en del af bureaubranchen i mange, mange år.
Lars Thomassen fik kickstartet sin bureaukarriere af Mogens Holten på Bates & Partners tilbage i 1976. Siden blev det til Lund & Lommer, og til Henriksen & Sieling – førnævnte børnebureau, takket være den alt andet end høje alder hos bureauets profiler; Svend Sieling, Vagn Henriksen og Lars Thomassen. Det var – påpeger Børsen i dagens portræt – Lars Thomassens finest hour i reklamebranchen, idet Henriksen & Sieling var blandt de absolut hotteste bureauer i byen, i landet, i 80erne og 90erne.
Succesen og anerkendelsen blev cementeret med fusionen til Henriksen & Sieling BBDO, og Lars Thomassens karriere blev sidenhen international som vice president for BBDO Europe, director Nordic, Central and Eastern Europe – samt medlem af bestyrelsen for BBDO World Wide.
Kort efter at BBDO-eventyret sluttede, var Lars Thomassen i udkanten af Top10 på Dansk Brancheanalyses liste over Danmarks største reklameformuer; på en 11. plads med godt 35 mio. kr. i 2008.
I 2010 gjorde Lars Thomassen et kortvarigt comeback i bureaubranchen i Bark Group, hvor han var bestyrelsesformand i et år.
De senere år har Lars Thomassen kastet sig over en anden branche via developervirksomheden White Star Property, der gør sig inden for byggeri (Børsen. p. 43)