Repertoiret spænder vidt hos Jan Hyldebrandt-Larsen, der hidtil har været produktionschef hos Ghost og som nu skal lede afdelingen for visuelle effekter hos Duckling.
Sidste år stod han for de visuelle effekter på de to Hollywood-produktioner Super 8 og Cowboys & Aliens, begge med Steven Spielberg som producer.
Men selvom spillefilmene fylder meget på CV’et, så er det visuelle effekter på reklamefilm, der har fyldt mest i Jan Hyldebrandt-Larsens karrieren.
I sine godt syv år hos Ghost har han arbejdet for annoncører som Dyrup, Stimorol, TDC, Sony Ericsson og DONG.
For Dyrup – og sammen med Saatchi & Saatchi – gav han liv til den hårdtprøvede mus Andy, der måtte søge ly for brændende solskin, tornadoer og andre af naturens luner.
Hos Duckling skal Jan Hyldebrandt-Larsen arbejde med både danske og udenlandske kunders visuelle effekter, og han kigger gerne til udlandet for at få inspiration. Forbilledet er The Mill i London.
Han mener også, at Hollywood-produktionerne – trods anderledes arbejdsprocesser – er med til at hæve niveauet på reklamefilmene til gavn for danske bureauer og annoncører.
“Når man har arbejdet for Universal Pictures og DreamWorks, så lærer man helt automatisk at geare en lille butik til at kunne servicere en kæmpe spiller. Uanset om kunden er et bureau, en stor virksomhed eller et produktionsselskab, så handler det om at sikre en fleksibilitet, der gør, at man hele tiden kan lave rettelser i en pokkers fart.”
Cecilie Byder, der er ansat som ny senior post producer hos Duckling, har været med i filmproduktioner for bl.a. DONG, Coca-Cola, Telmore, Arla samt DSB’s Harry og Bahnsen-reklamer.
Hos Duckling bliver en af hendes første opgaver at lede postproduktionen på film for f.eks. Skoda.
Cecilie Byder har mere end 10 års erfaring med produktion og postproduktion af reklamefilm og har for nyligt arbejdet som freelance producer. Før det var hun producer hos Kunde & Co.