Københavns Lufthavn ansætter ny Head of Marketing & Customer Experience

Københavns Lufthavn stiller skarpt på kundeoplevelsen med ny marketingprofil Københavns Lufthavn ansætter Pernille Helweg som ny Head of Marketing og udvider samtidig stillingen til også at rumme ansvaret for Customer […]

Københavns Lufthavn stiller skarpt på kundeoplevelsen med ny marketingprofil

Københavns Lufthavn ansætter Pernille Helweg som ny Head of Marketing og udvider samtidig stillingen til også at rumme ansvaret for Customer Experience. I sin nye stilling skal Pernille Helweg stille skarpt på den gode kundeoplevelse og øge kendskabet til lufthavnens mange muligheder indenfor shopping og spiseoplevelser. Lufthavnen skal være rejsens første destination, siger den nye Head of Marketing.

Københavns Lufthavn vil med ansættelsen af Pernille Helweg som Head of Marketing & Customer Experience styrke sit fokus på passagerernes behov. Det skal ske ved at udvikle den digitale kunderejse og sikre relevant kommunikation på tværs af alle kanaler. Det indebærer blandt andet at udvide de rejsendes kendskab til lufthavnens store udbud af shoppingmuligheder og gastronomiske oplevelser.

”Københavns Lufthavn er et fantastisk brand med helt unikke forudsætninger for at skabe den bedste oplevelse for passagererne, uanset hvor de er i deres kunderejse – på vej ud, på vej hjem, på vej videre. Vi skal kombinere vores indsigt i passagerenes adfærdsmønster med nye teknologiske muligheder og videreudvikle den friktionsløse kunderejse med fokus på passagerens behov. Målet skal altid være, at passagererne får mulighed for at bruge tiden i lufthavnen på det, som er vigtig for dem,” siger Pernille Helweg, Head of Marketing & CX hos Københavns Lufthavn, der selv har et nært forhold til lufthavnens mange tilbud.

Pernille Helweg kommer fra en stilling som Senior Strategic Consultant hos Nordlid, hvor hun særligt har arbejdet med at udvikle kommunikationsløsninger og integrerede kundeoplevelser, og hun har tidligere været marketingchef i Alm. Brand og har en fortid i bureaubranchen.

Pernille er 44 år og har en master i kommunikation fra Roskilde Universitet.