Kontrabande går i tæt samarbejde med fem selvstændige rådgivere med det formål at styrke sin position inden for udvikling af medier.
Samtidig udtræder den ene af de to ejere, Sune Aagard, af virksomheden, der fremover ejes og ledes af Søren Schultz Jørgensen.
Kontrabande vil – sammen med de nye samarbejdspartnere – fokusere på at levere analyser og koncepter, som kan give magasiner, publikationer og online-medier en skarp profil.
De fem nye samarbejdspartnere er:
Redaktør Ola Jørgensen, indehaver af virksomheden Klartekst. Han har næsten 15 års erfaring med udvikling og redaktion af specialpublikationer for blandt andet organisationer og offentlige myndigheder.
Undervisningskonsulent Aslak Gottlieb, medieundervisning.dk. Han er specialist i unges medievaner, fokusgrupper og undervisning.
Udviklingskonsulent og redaktør Signe Tonsberg, direktør i Tonsberg Tekst. Hun er specialist i magasinredaktion og undervisning.
Grafisk designer Esben Niklasson. Han er specialiseret i magasin- og mediedesign og har stået bag bl.a. det prisvindende visuelle koncept til magasinet Udvikling.
Kontrabande står bl.a. bag fagbladet Folkeskolen og Udenrigsministeriets magasin Udvikling, som begge modtog Danske Specialmediers Anders Bording-priser tidligere på året.