Navnenyt: 3 instruktører til Bacon

Læs også om: Marketing manager til Opeepl, ny CEO til Better Banners, managing director til Magna, director of media til Falck, samt nye folk hos Politiken, Vertica og Yellow Umwelt. Og så er to fra Danmark valgt til international jury.

Ny chef for B-Impact hos Berlingske Media 
Jacob Fischer-Nielsen skal som ny chef for den kommercielle enhed B-Impact i Berlingske Media styrke sponseret indhold og e-commerce.
Han kommer fra TV 2, hvor han i en årrække bestred forskellige lederposter bl.a. som kommerciel marketingchef, chef for kommercielle partnerskaber og senest fra 2017 som chef for branded content.
Jacob Fischer-Nielsen

CEO til Better Banners
Michael Lyder Andersen er udnævnt som CEO hos Better Banners, hvor han hidtil har været COO. 

Michael Lyder Andersen er uddannet kandidat i business & psycology fra Aarhus Universitet. Han har tidligere været bl.a. head of client management hos S360, CEO i Novaro og COO og partner i Pravda. 

Dansker forfremmes i HBO 
Christina Sulebakk er udnævnt til general manager for streamingtjenesten HBO Max (EMEA – Europa, Mellemøsten og Afrika), der ejes af WarnerMedia. Tidligere har hun været general manager for HBO Europe. 

I den nye stilling kommer Christina Sulebakk til at have ansvaret for at opgradere de nuværende HBO-streamingtjenester (HBO Nordic, HBO España, HBO Portugal og HBO Go i Centraleuropa) til HBO Max i løbet af 2021 og på sigt rulle HBO Max ud i flere territorier på tværs af Europa, Mellemøsten og Afrika.

Christina Sulebakk er uddannet kandidat i film- og medievidenskab fra Københavns universitet. Tidligere har hun bl.a. været head of marketing & general manager hos Canal+. 


Christina Sulebakk

Communications and marketing manager til Opeepl
Jeanette Mayland Olsen er ansat som communications and marketing manager hos researchvirksomheden Opeepl. Hun har senest været hos Tjek, hvor hun var head of communications. 

Jeanette Mayland Olsen er uddannet kandidat i political science fra Københavns Universitet. Tidligere har hun bl.a. været head of marketing & communications hos Geomatic og ekstern lektor i samfundsfag hos Erhvervsstyrelsen. 

Jeanette Mayland Olsen

Marketingkoordinator til Politiken
Johanne Marie Legarth Ryge Vig er forfremmet til marketingkoordinator hos Politiken, hvor hun hidtil har været marketingassistent. 

Johanne Marie Legarth Ryge Vig har en bachelor i retorik fra Københavnsuniversitet. Tidligere har hun bl.a. været content coordinator hos Infomedia. 

Marketingassistent til Vertica
Patrick Blåbjerg Thomsen
er ansat som marketingassistent hos det digitale bureau Vertica. 

Han er uddannet kandidat i moderne kultur og kulturformidling fra Københavns Universitet. Tidligere har han bl.a. været podcastproducent for Det Kgl. Bibliotek.


Patrick Blåbjerg Thomsen

Tre nye medarbejdere hos Yellow Umwelt
Line Sangill er ansat som digital media specialist hos Yellow Umwelt. Hun kommer fra Ambition, hvor hun var social media specialist. 

Tidligere har Line Sangill bl.a. været partner og account manager hos Solutors og key account manager hos Telenor. 

Cathrine Marie Poulsen er ansat som junior art director.

Hun er uddannet i design & business fra VIA University College. Tidligere har hun bl.a. været kreativ hos Republic og art director trainee hos Mensch. 

Jes Kristensen er ansat som senior frontend developer. Han kommer fra Moneto, hvor han ligeledes har været senior frontend developer.

Jes Kristensen er uddannet i computer science fra Copenhagen Business College. Tidligere har han bl.a. været lead frontend developer hos Unisport og frontend developer hos Berlingske Media. 

Managing director til Magna
Peter Sevel er udnævnt til managing director i IPG Mediabrands’ Magna. Han har været hos IUM Denmark i 18 år, senest som managing partner. 

Peter Sevel har tidligere været bl.a. media director hos Kunde & Co og Leo Burnett. ‘

Fra Hesehus til Vitec Aloc
Ina Størner Rasmussen er ansat som b2b marketing specialist hos fintec-virksomheden Vitec Aloc. Hun kommer fra Hesehus, hvor hun har været i 10 år – senest som marketingchef. 

Ina Størner Rasmussen er uddannet kandidat i sprog- og kommunikationsvidenskab fra Syddansk Universitet. Tidligere har hun bl.a. været international marketingkoordinator hos Kansas Workwear. 

Director of media til Falck
Lisbeth Nedergaard er tiltrådt som director of media hos Falck. Hun kommer fra Sunclass Airlines/Spies Rejser, hvor hun var kommunikationschef. 

Tidligere har Lisbeth Nedergaard bl.a. været head og communications BTM hos Cowi, communications manager for Maersk Supply Service hos A.P. Møller Mærsk og head of communications hos AVT Business School. 

Marketing automation specialist til Kendskab
Jonatan Isachsen er ansat som marketing automation specialist hos digital marketingbureauet Kendskab fra Silkeborg. Senest har han været marketingansvarlig for Newtronic. 

Jonatan Isachsen er uddannet kandidat i International Business Communication fra Aarhus Universitet. 

3 instruktører til Bacon
Produktionsselskabet Bacon starter 2021 med at tilføje to danske og en norsk instruktør til deres roster: Johan Stahl, Martin Furze og Emilie Norenberg. 

Johan Stahl grundlagde i 2017 det danske produktionsselskab Octopuss, og har instrueret for internationale kunder som Lexus, GE, Shell og IKEA. Den danske instruktør har ud over at instruere reklame- og novellefilm blandt andet været med til at lave de internationalt anerkendte dokumentarer Det Røde Kapel og Ambassadøren i fællesskab med Mads Brügger.


Johan Stahl

Martin Nørgaard Furze er creative director i Goodvertising Company og i eget bureau, No Sleep, hvor han bl.a. har lavet kampagnen Voiceless Women sammen med Uitch Iscratch, der vandt flere internationale priser – herunder sølv ved Cannes Lions – og herhjemme udløste prisen som Årets Film ved The True Award 2019.

Han er uddannet bachelor i Kreativ Kommunikation fra DMJX. 


Martin Nørgaard Furze

Emilie Norenberg tilslutter sig Bacon efter at have været hos norske Einar Film. Hun har tidligere lavet bl.a. lavet musikvideoer og kortfilm. 


Emilie Norenberg

To danskere i The One Club jury
The One Club har valgt syv kreative fra Norden til at sidde i dette års jury, hvor de er blandt 180 jury-medlemmer fra 36 lande. Fra Danmark har man valgt Aurélia Durand, der er illustrator med sit eget studio i København, hun er i formand for illustrator juryen. Jesper von Wieding, der er strategisk creative director hos Pearlfisher er med i packaging & product design-juryen.  De øvrige nordiske jury-medlemmer er:

Isabelle Dahlborg Lidström, head of design, CD, partner, Grow, Stockholm (packaging & product design, formand)
Björn Engström, copywriter/senior partner, Forsman & Bodenfors, Gothenburg (advertising)
Kjetil Trædal Thorsen, founding partner, Snøhetta, Oslo (spatial design)
Kjetil Wold, ECD/cofounder, ANTI, Oslo/Hamar (brand/communication design)
Svenskfødte Carissa Ranelycke, der arbejder i New York som head of integrated production hos 360i (interactive).