Navnenyt: Dansker ny executive creative director hos FCB Chicago

Læs også: Dansker ny executive creative director hos FCB Chicago; marketingansvarlige til henh. Gyldendal, Legekæden, HusCompagniet og ELISA; kommunikationschef til Lidl; COO til Better Data Quality; CEO til Kraftvaerk; global head of marketing performance planning & development til A.P. Møller-Mærsk; kommerciel direktør til Bording Danmark; nye medarbejdere til Impact Commerce, Boyum IT Solutions, Responsive, Apopro…

Dansker ny executive creative director hos FCB Chicago
Efter først otte år hos Ogilvy Chicago som creative director og dernæst et par år hjemme i Danmark hos Advance som creative director – før hun igen tog til tilbage til Ogilvy & Mather i Chicago som global creative lead, hvor hun i anden omgang har været i fem år – har Inger Tanderup landet et job som executive creative director hos FCB Chicago. Hør hende evt. her i podcasten om, hvordan det var at rejse ud – og især, hvordan det var at komme tilbage til den danske reklamebranche igen.

Inger Tanderup

To nye medarbejdere til Impact Commerce
Jens Eriksen er netop tiltrådt som senior software developer hos Impact Commerce, hvor hans primære opgave bliver at lave backendudvikling på kundeprojekter.

Jens Eriksen kommer fra en lignende stilling hos Vertica og har desuden lavet software for et utal af brancher – herunder slagterier, produkt- og lagerstyring samt salgs- og dokumentstyring for det offentlige og til ejendomsmæglere.

Jens Eriksen har en diplomuddannelse i softwareudvikling.

Jens Eriksen

Sivert Kjøller Bertelsen er netop ansat samme sted som consulting director PIM/MDM, hvor han bliver ansvarlig for udvikling af koncepter, forretning, salg og kundeportefølje i PIM/MDM.

Udover at tilegne sig titlen som Inriver Champion har Sivert Kjøller Bertelsen tidligere været ansat som Principal i Immeo med ansvar for salg og leverance af PIM samt PIM-referencearkitektur.

Sivert Kjøller Bertelsen er uddannet datalog fra Aarhus Universitet og ønsker at “surfe på bølgen af digital transformation” ved at løfte og udbrede PIM, MDM og cloud integrations.

Sivert Kjøller Bertelsen

Marketingchef til Gyldendal
Som marketingchef på Gyldendal skal Ane Brorson Fich Billeskov stå i spidsen for content- og marketingteamet i arbejdet med at markedsføre alle forlagets bøger inden for både børnelitteratur, dansk og oversat skønlitteratur samt udgivelser inden for livsstil og kultur.

Lidl ansætter kommunikationschef
Claus Krogh er netop tiltrådt  stillingen som head of communications & CSR hos dagligvarekæden Lidl. Claus Krogh starter – som alle andre nyansatte Lidl-medarbejdere – sit nye job med at være være ‘i lære’ i en af Lidls butikker. Her skal han lære Lidls kerneforretning at kende.

Claus Krogh er uddannet journalist og har mere end 25 års erfaring som blandt andet ansvarshavende chefredaktør på JP/Politikens Lokalaviser. Tidligere har han bl.a. været customer publishing manager hos Datagraf Auning samt contact director hos GCI Mannov.

Claus Krogh

Forfremmelse til automation manager hos Novicell
Pernille Jacobsen er udnævnt til automation manager hos Novicell. Hun har de seneste syv år været online konsulent. Pernille Jacobsen har tidligere været ansat som webmaster hos Small Danish Hotels. Hun er uddannet  markedsføringsøkonom fra VIA University College.

Pernille Jacobsen

Marketingansvarlig til Legekæden
Charlotte Guldbæk er forfremmet til marketingansvarlig for Legekæden. Hun har siden oktober sidste år været marketingkoordinator. Før det var hun marketingkoordinator i BR. Charlotte Guldbæk er uddannet i digital konceptudvikling, content marketing og projektledelse fra IBA Erhvervsakademi Kolding. 

Marketingchef til HusCompagniet
Lisbet Stolberg bliver ny marketingchef hos HusCompagniet. Hun kommer fra Gyldendal, hvor hun også var marketingchef. Tidligere har hun bl.a. været marketingchef for Gyldendal Uddannelse. Lisbet Stolberg er uddannet i medievidenskab fra Aarhus Universitet.

Grafisk designer til Boyum IT Solutions
Boyum IT Solutions har ansat Camilla Bundgaard Serup som graphic designer. Camilla Bundgaard Serup kommer fra Pulsure.dk, hvor hun var video editor. Før det var hun animator hos CO3. Hun er uddannet mediegrafiker fra Aarhus Tech.

Camilla Bundgaard Serup

COO til Bdq – Better Data Quality
Henrik Hobel har skiftet sin stilling som CTO hos Ambition ud med stillingen som COO hos bdq – Better Data Quality. Her bliver han ansvarlig for produkter, marketing, data og compliance. Henrik Hobel stiftede i 2001 DM Partner som siden blev fusioneret ind i Ambition. Better Data Quality er en del af Direct Gruppen ligesom Ambition.

Henrik Hobel

Ny CEO i Kraftvaerk
Andreas Straarup, der hidtil har været CCO i Kraftvaerk, bliver ny CEO. Ambitionen er, at Kraftvaerk skal videreudvikle sig til en betydelig spiller inden for digital transformation med rod i tech, hvor man har tilføjet nye kompetenceområder inden for data, experience og strategy. Andreas Straarups første plan er at styrke Kraftvaerks position i Norden. Det skal ske ved at udvide og
accelerere virksomhedens aktiviteter i regionen. 

Samtidig med udnævnelsen af Andreas Straarup, træder den hidtidige CEO – gennem 18 år –  ind som bestyrelsesformand i Kraftvaerk Group.

Andreas Straarup

Global head of marketing performance planning & development til A.P. Møller-Mærsk
Shayan Shojaei er ansat som global head of marketing performance planning & development hos A.P. Møller-Mærsk. Han kommer fra Huawei Consumer Business Group, hvor han var marketing manager. Tidligere har han været digital marketing manager hos KPMG Denmark samt head of Mobext & Exselis hos Havas Media Group. Shayan Shojaei har en bachelor i business administration fra EAE Business School.

Shayan Shojaei

Projektleder til Responsive
Caroline Haakonsen er ansat som projektleder hos Responsive. Hun er netop færdig med sin uddannelse som cand.scient fra Aalborg Universitet. Under sine studier har hun bl.a. arbejdet hos Advice.

Caroline Haakonsen

Marketingchef til ELISA – Easy Live Sales
Jesper Lykkegaard Halliday er ansat som CMO hos ELISA – Easy Live Sales. Han kommer fra et job som CMO hos PriceShape og har tidligere bl.a. været marketing director hos Impact samt salgs- og marketingchef hos Pentia.

Jesper Lykkegaard Halliday

SEO specialist til Apopro Online Apotek
Apopro Online Apotek har ansat Kirsten Mørk som SEO specialist. Hun kommer fra et job som SEO Manager hos Reprise Digital og har tidligere været ansat hos Selected Media og Netto. Kirsten Mørk er uddannet tekstforfatter fra DMJX og bachelor i kommunikation fra Aalborg Universitet.

Kirsten Mørk

Lead digital designer til Advice
Daniel Pajovic Ingvartsen er ansat som lead digital designer hos Advice. Han kommer fra TV 2, hvor han har været design manager de seneste syv år. Daniel Pajovic Ingvartsen har tidligere bl.a. været ansat hos Zupa Recommended samt Uncle Grey. Han er desuden jurymedlem hos The Webby Awards. Daniel Pajovic Ingvartsen er uddannet multimedia designer.

Daniel Pajovic Ingvartsen

Ajukreizi ansætter digital designer
Mia Heiselberg er ansat som digital designer hos Ajukreizi. Hun har været i praktik hos Mensch, og er uddannet i grafisk design på DMJX. 

Client manager til We Are Era Nordics
Catharina Olalla Sylvest er ansat som client & project manager hos We Are Era Nordics. Hun kommer fra Paulun Bolig og har tidligere arbejdet hos bl.a. Proxy, SMAC Agency og .kinth. Catharina Olalla Sylvest er uddannet i salgs- & marketing management fra KEA.

Catharina Olalla Sylvest

Forfremmelse hos Orchestra
Rasmus Christophersen er udnævnt til head of paid search hos Orchestra. Han kom til Orchestra for to år siden som paid search specialist og har tidligere været junior media consultant hos Dentsu X. 

Rasmus Christophersen

Rasmus Christophersen er kandidat i interculturel marketing og business communication fra CBS.

To nye medarbejdere til Shark & Co Reklamebureau
Daniel Wiklund er ansat som kreativ chef hos Shark & Co. Han kommer fra Gorm Agency, hvor han var senior UX designer. Tidligere har han været senior digital designer hos Kruso samt været ansat hos bl.a. Envision/Marv og Skybrud. Daniel Wiklund er bachelor i visuel kommunikation fra Skolen for Visuel Kommunikation.

Daniel Wiklund

Shark & Co Reklamebureau har også ansat Camilla Edelgaard Løve. Hun er ansat som tekstforfatter og konceptudvikler. Hun har tidligere været i praktik på bureauet. Hun kommer fra Danish Business Angels, hvor hun var event & community manager. Camilla Edelgaard Løve er kandidat i oplevelsesøkonomi fra Aarhus Universitet.

Camilla Edelgaard Løve

Forfremmelser hos Mighty Monday
Amalie L. Ravn er forfremmet til head of TikTok hos Mighty Monday. De seneste seks måneder har hun været senior social media specialist, og før det var hun social media specialist. Hun har tidligere været social media specialist hos OTW Danmark. Amalie L. Ravn har en kandidat i digital innovation & management fra IT-Universitet i København.

Amalie L. Ravn

Jannick Olsen er forfremmet til head of PPC. Han har hidtil været senior Google ads specialist & team lead. Før Mighty Monday var han hos Generaxion. Jannick Olsen er bachelor i e-commerce management fra Copenhagen Business Academy.

Jannick Olsen

Digital designer til Impact
Thomas Mikkelsen er ansat som digital designer hos Impact. Han kommer fra TV 2 Play, hvor han var motion designer. Før det var han hos Step og Mayday Film. Thomas Mikkelsen er uddannet i digital konceptudvikling fra UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole samt i multimedia design fra Erhvervsakademiet – Viby J.

Thomas Mikkelsen

Forfremmelser hos Obsidian Digital
Christian Jirjis Toftegaard, Jonas Djernæs og Milana Petrovic er alle udnævnt til senior consultant fra en konsulentstilling hos Obsidian Digital.

Christian Jirjis Toftegaard startede hos Obsidian Digital i april 2021, og før det var han godt fem år hos Compass Human Resources Group, senest som digital marketing manager. Christian Jirjis Toftegaard har en kandidat i international business communication.

Christian Jirjis Toftegaard

Jonas Djernæs startede i oktober 2020. Tidligere har han bl.a. spillet fodbold på kontrakt hos Vejle Boldklub.  Jonas Djernæs har en HD i marketing management.

Jonas Djernæs

Milana  Petrovic startede også i oktober 2020 og før det har hun bl.a. været kommunikations- og marketingansvarlig hos WeFocus. Milana Petrovic er kandidat i international business communication fra Syddansk Universitet.

Milana  Petrovic

Forfremmelse hos EPOS
Monica Liv Neerdal er udnævnt til global PR project manager. Hun startede i virksomheden for to et halvt år siden som studerende, og har siden da været PR koordinator, gaming. Monica Liv Neerdal er uddannet  bachelor i kommunikation fra DMJX. 

Monica Liv Neerdal

Carlsen Creative
Anne Sofie Sternberg
er blevet ansat i en ny enhed, Carlsen Creative under Forlaget Carlsen. Hun kommer fra Globe Publishing, hvor hun var redaktør, forfatter og projektleder. Tidligere har hun været ansat hos bl.a. Egmont og Bonnier Publications. Anne Sofie Sternberg er uddannet bachelor i offentlig administration fra Roskilde Universitet.

OnePlus opruster med salgsdirektør
Teknologivirksomheden OnePlus ansætter  Morten Witt i en nyoprettet stilling som salgsdirektør, hvor han skal være med til at styrke OnePlus’ vækst på det danske marked. Morten Witt kommer fra Lenovo, hvor han var nordic consumer key account manager, og før det har han været hos bl.a. Huawei Technologies samt hos Samsung.

Morten Witt

Kommerciel direktør til Bording Danmark
Christian Kaae Olsen er ny kommerciel direktør i Bording Danmark. Han kommer fra Eldorado A/S, hvor han var director of international sales. Tidligere har han haft samme stilling hos Three Horses. Han har desuden været international sales & marketing manager hos ActionSportGames i  en lang årrække. 

Christian Kaae Olsen

Forfremmelse hos Tryg
Jonas Stone-Bjarup er udnævnt til head of CRM & Go To Market i Tryg Privat. Han kommer fra en stilling som partner manager også i Tryg. Før det var han knap seks år i Geomatic, hvor han var CEO de sidste knap to år. Desuden har han i en lang årrække været hos Codan Forsikring, bl.a. som director – CRM & sales development.

Jonas Stone-Bjarup

Forfremmelse hos Kontrapunkt
Jonas Hjort er udnævnt til senior designer hos Kontrapunkt. Han har været på bureauet i knap seks år, hvor han startede med et praktikophold. Jonas Hjort har en bachelor i grafisk design fra DMJX.

Jonas Hjort

Marketing specialist til Become
Sara Street er ansat som marketing specialist hos Become. Hun kommer fra Generaxion, hvor hun var i praktik. Derudover har hun arbejdet på deltid hos Kantar Gallup. Sara Street har en PBA i E-handel fra Copenhagen Business Academy.

Vi har modtaget:

Topledernes højre hånd fylder 50 den 10. juni
Lars Bo Kirks hvilepuls må være tæt på nul, når han træder ind i et sitrende direktions- eller bestyrelseslokale. Roen og det kølige overblik er i hvert fald til at få øje på, og det er nok én af mange gode grunde til, at han er en populær og vellidt rådgiver for mange topledere. Han har ledt utallige virksomheder igennem store kriser og forandringer. Altid med roen, det strategiske overblik og forståelse for hver enkelt virksomheds særkende som trademark.
 
Lars Bo Kirk er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Århus i 1997. Han er desuden forfatter til flere bøger og den ene af to stiftere af kommunikationsbureauet Friday, som han stiftede sammen med Mikael Baden i 2014 og i dag har gjort til et af Danmarks førende kommunikationsbureauer.
 
Fredag fylder Lars Bo Kirk 50 år, og meget betegnende for ham skal dagen fejres med stor reception og fest med venner, familie, kolleger og forretningsforbindelser hos Friday. Lars Bo Kirk har de seneste år udgivet en række bøger, blandt andet ’De sidste fiskere’ fra 2021, hvor han med sin onkel, tidligere fiskeriminister Kent Kirk, som omdrejningspunkt, beskriver et stykke kultur- og erhvervshistorie. Han er desuden på vej med en ny bog, ‘Blåt blod i årerne’, der ligeledes tager sit udgangspunkt i familiens hjemstavn Esbjerg og fiskeindustrien; en historie om Kurt Skov og Blue
Water Shipping.
 
Lars Bo Kirk har altid været draget af havet og fiskeriet, og da han flyttede med sin mor til Færøerne, hvor hans mormor kom fra, valgte han som 16-årig at tage hyre på et fiskerskib, der fiskede makreller i Atlanterhavet. I 2012 udgav han bogen ‘Halvvejs’, der handler om hans egen familiehistorie, da han og hans daværende kone solgte hus og bil, opsagde deres gode job og købte
en katamaran, hvorefter de uden den store sejlererfaring tog deres tre børn med på en jordomsejling. Og det er meget betegnende for Lars Bo Kirks tilgang til livet, at han indimellem går utraditionelle veje. Ifølge hans eget CV var han fra 2010 til 2014 ’jordomsejler og eventyrer’, og han har flere gange taget lange, eksotiske rejser med sin motorcykel.
 
I dag er han arbejdende bestyrelsesformand i Friday, og han har tidligere været adm. direktør og partner i kommunikationsbureauet Jøp, Ove & Myrthu. Privat bor han sammen med sin kæreste Camille Berner. Han har tre børn fra tidligere ægteskab, Nanna på 23, Emil på 20 og Jacob på 18.
Lars Bo Kirk