Navnenyt: Filmby Aarhus udnævner festivaldirektør som kommunikationschef

Læs også: Ny marketingchef hos Gyldendal, kampagneansvarlig til Dansk Industri, PR manager til Velux, ny CEO til AudienceProject samt nye folk til Hummel, Sprogteam, Creativ Company, Duos, Texta, Revolt, Enamel og Sunrise, Bestseller, Finansforbundet, Alzheimerforeningen, EasyTranslate og nye fagansvarlige på Reklamelinjen.

Nye medarbejdere til Hummel
Rasmus Kjær Nielsen er ansat som merchandise responsible hos Hummel. Her får han bl.a. ansvar for at udvikle merchandise for Everton, Southhampton og ander klubber i Europa. Han kommer fra AGF, hvor han var merchandise manager. 

Tidligere har han bl.a. været media account manager hos Imedier.

Rasmus Kjær Nielsen er uddannet markedsføringsøkonom fra Erhvervsakademi Aarhus. 

Rasmus Kjær Nielsen

Karoline Maria Sørensen er ansat som influencer marketing specialist hos Hummel. Hun kommer fra Camille Brinch Jewelry, hvor hun var influencer manager. 

Karoline Maria Sørensen er uddannet multimediedesigner fra Erhvervsakademi Aarhus.

Karoline Maria Sørensen

Filmby Aarhus udnævner festivaldirektør som kommunikationschef
Felicia Elisabeth Jackson er ansat som kommunikationschef hos Filmby Aarhus, hvor hun skal bistå Filmby Aarhus’ arbejde med at gøre Aarhus til udgangspunktet for et af de stærkeste produktionsmiljøer for film, tv, animation og spil i Norden. Hun kommer fra en stilling som festivaldirektør for mediefestivalen This og publikumsfestivalen Aarhus Series, hvor hun fortsætter med at være. 

Felicia Elisabeth Jackson kommer med en baggrund i mediebranchen som både vært, tv-tilrettelægger og chefkonsulent i DR Medier, hvor hun blandt andet stod for strategiudvikling og kulturforandring- og forankring. Hun har desuden stået i spidsen for Copenhagen TV Festival samt været kommunikationschef i Telia.


Felicia Elisabeth Jackson. Foto: Alexander Håkansson

Brancheprofiler bliver fagansvarlige på Reklamelinjen
I starten af året meddelte én af stifterne af Reklamelinjen, Kaare Grundtvig, sin afgang fra jobbet som fagansvarlig. Den anden stifter, Per Holm Henriksen, fortsætter, mens der nu er fundet nye fagansvarlige for Reklamelinjen: Neela Manik, der er kreativ direktør hos Sylvester Hvid & Co., og Stefan Folio, der er global senior creative hos inhouse-bureauet hos B&O. Begge har tidligere været gæstelærere på uddannelsen, mens Neela Manik også selv har tager reklameuddannelsen.

Før Neela Manik kom til Sylvester Hvid & Co. har hun bl.a. været creative lead hos Konstellation & Republica og kreativ hos Mindshare. 

Stefan Folio har tidligere været art director hos Droga5 i New York, kreativ hos Colendo BBDO i Auckland og kreativ hos Saatchi & Saatchi. 

Neela Manik

Stefan Folio

PR manager til Velux
Julie Grue er ansat som PR manager hos Velux efter seks år hos Ikea Danmark – senest som content specialist. 

Tidligere har hun bl.a. været communications officer hos Udenrigsministeret. 

Julie Grue er uddannet kandidat i international business communication fra CBS.

Julie Grue

Salgs- og marketingkoordinator til Sprogteam
Maria Gade Jensen er ansat som salgs- og marketingkoordinator hos Sprogteam, der er en del af AATS. Hun kommer fra Jysk Telemarketing, hvor hun var fagcoach. 

Tidligere har hun bl.a. været eventkoordinator hos Sports-gaming.dk. Hun er uddannet professionsbachelor i international salg og marketing fra Professionshøjskolen UCN. 

Content & SoMe specialist til Creativ Company
Stephanie Dorothea Kattrup er ansat som content & SoMe specialist hos Creativ Company. Hun kommer fra en stilling som designassistent hos BTX Group. 

Stephanie Dorothea Kattrup er uddannet bachelor i fashion design fra VIA University College.

Marketingkoordinator til Duos
Nadia Hellebek er ansat som marketingkoordinator hos Duos. Hun kommer fra Oluf Brønnum & Co., hvor hun var marketingassistent.

Nadia Hellebek er uddannet designteknolog og professionsbachelor i design & business fra KEA.

Nadia Hellebek

Junior specialist til EasyTranslate
Alik Mstoyan er ansat som junior digital marketing automation specialist hos EasyTranslate. 

Han har tidligere været bl.a. marketing student assistant hos United Fintech. 

Alik Mstoyan er uddannet kandidat i marketing fra Aalborg Universitet. 

Fra Operate til Dansk Industri
Sascha Maria Dupont er ansat som kampagneansvarlig hos Dansk Industri, hvor hun skal være med til at udvikle erhvervsorganisationens politiske kampagner og rådgive om kommunikation på projekter og politikområder. 

Hun kommer fra Operate, hvor hun var været ansat i seks år – senest som chefrådgiver i digital politisk interessevaretagelse. Tidligere har hun bl.a. været digital konsulent i Folketingsgruppen for Socialdemokraterne.

Sascha Maria Dupont er uddannet kandidat i kommunikations- og mediestudier fra Københavns Universitet. 

Sascha Maria Dupont

Kreativ til Texta
Rikke Marcher Petersen er ansat som creative specialist hos Texta. Hun har senest været freelance grafisk designer. 

Hun er uddannet professionsbachelor i visual communications design fra VIA University College.

Forfremmelse til marketingchef hos Gyldendal
Ane Brorson Fich Billeskov tiltræder 15. august som ny marketingchef for forlaget Gyldendal. Her får hun ansvar for at markedsføre forlagets bøger inden for både børnelitteratur, dansk og oversat skønlitteratur samt udgivelser inden for livsstil og kultur. Hun har hidtil været ansat hos Gyldendal som marketing-projektleder. 

Ane Brorson Fich Billeskov har tidligere været bl.a. senior projektleder hos Lahme Kommunikation og assisterende digital redaktør hos Clio Online.

Hun er uddannet kandidat i dansk fra Københavns Universitet.


Ane Brorson Fich Billeskov

COO til Enamel
Thomas Stensgaard er ansat som COO hos Enamel. Han kommer fra Clio, hvor han var chief business officer. 

Thomas Stensgaard har tidligere været CCO hos Lauritz.com, CCO hos Mindshare og marketing manager hos Debitel Danmark. 

Thomas Stensgaard

Fra Mindshare til Revolt
Michelle Husen er ansat som kreativ/tekstforfatter hos Revolt. Hun kommer fra en tilsvarende stilling hos Mindshare. 

Tidligere har hun bl.a. været tekstforfatter hos Belong Agency og conceptual copywriter hos McCann Copenhagen. 

Michelle Husen er uddannet  tekstforfatter fra Miami Ad School.

Michelle Husen

Fra 1260 til Alzheimerforeningen
Christian Curtis Carlsen er ansat som digital marketingkonsulent hos Alzheimerforeningen. Han kommer fra designbureauet 1260, hvor han var senior marketing specialist. 

Tidligere har han bl.a. været SEO & PPC konsulent hos Weimea Digital. 

Han er uddannet PA i marketing management fra Sjællands Erhvervsakademi.

Christian Curtis Carlsen

Social media manager til Finansforbundet
Jannik Roos Jacobsen er ansat som social media manager hos Finansforbundet. Han kommer fra BL – Danmarks Almene Boliger, hvor han var social media specialist.

Tidligere har han bl.a. været redaktør for sociale medier hos FOA, seniorrådgiver hos Beredskabsstyrelsen og nyhedsreporter hos KNR Greenlandic Broadcasting Operation. 

Jannik Roos Jacobsen er uddannet kandidat i journalistik og historie fra RUC.

Jannik Roos Jacobsen

Fra Salling Group til Bestseller
Nanna Nymand er ansat som social media responsible hos Bestseller, hvor hun får ansvar for de to brands Pieces og Y.A.S. Hun kommer fra Salling Group, hvor hun var brand coordinator med ansvar for Føtex. 

Nanna Nymand er uddannet kandidat i marketing fra Aarhus Universitet. 

Fra Mindshare til Sunrise
Thea Hedegaard Møller er ansat som konsulent hos Sunrise. Hun kommer fra Mindshare, hvor hun var analyse- og strategikonsulent. 

Tidligere har hun bl.a. været konsulent hos KPMG. 

Thea Hedegaard Møller er uddannet kandidat i sociologi fra Københavns Universitet. 

Thea Hedegaard Møller

Ny CEO til AudienceProject
Efter et år som først ekstern konsulent og senere hen bestyrelsesformand for AudienceProject tiltræder Thomas Honoré nu som CEO i den digitale analysevirksomhed med den opgave at skalere virksomheden internationalt.

Thomas Honoré