Navnenyt: En marketingdirektør og fire marketingchefer har skiftet job

Læs hvor de har fået nye marketingchefer og læs også om dansk kvinde i international jury.

Ny nordic marketingdirektør til SAS
Jens Feilberg starter som nordisk marketingdirektør hos SAS. Han har tidligere haft både lokale og globale roller hos blandt andet SAP, Ericsson, B&O og Nokia. 

Jens Feilberg

Head of global marketing til Triax
Thony Bruun Jensen starter som head of global marketing hos Triax. Han har ansvar for kundeorienteret kommunikation og datadrevet digital marketing. Han kommer fra DS Smith, hvor han var marketing & communication manager.

Thony Bruun Jensen

Salgs- og marketingchef til Domino Systems
Lykke Eiler er ny salgs- og marketingchef hos Domino Systems. Hun kommer fra en stililng som senior account executive hos Microsoft, og har bl.a. tidligere arbejdet hos SAP og IBM.

Marketingchef til Fresh.land
Mette Frich Mathiesen er ny marketingchef hos Fresh.land. Hun kommer fra Klausen + Partners, hvor hun var kontaktchef. Hun har været ansat på bureauet ad to omgange, med en afstikker til London.

Mette Frich Mathiesen

Ny marketingchef til European House of Beds
Jacob Mortensen er ny marketingchef hos European House of Beds. Han kommer fra et job som marketingchef hos Designa. Han er desuden underviser på IAA Uddannelserne.

Jacob Mortensen

Ny programmatic director til Dept 
Mads Hantho er ny programmatic director i det digitale bureau Dept.
Mads Hantho har de seneste fire år været ansat hos Havas Danmark. To af årene i stillingen som head of programmatic med ansvar for eksekveringen af nordiske kampagner for kunder som KLM, LG, Philips og Aldi. 

Mads Hantho

Chef for kommerciel digital transformation hos Ambu
Thomas Ulrik Lund er ny director, commercial digital transformation i Ambu A/S. Han har tidligere i en længere årrække været ansat hos Novozymes som head of digital strategy & consulting.

Thomas Ulrik Lund

Digital account manager til PHD
Emil Sixten Scheel Persson er ny digital account manager. Han kommer fra samme stilling hos Dentsu Aegis Network og har tidligere været social marketing manager hos Kayak/Momondo. Emil Sixten Scheel Persson er designteknolog fra KEA.

Emil Sixten Scheel Persson 

Dansk kvinde i jury til MIXX Awards Europe
Louise Kloster er angiveligt den første danske kvinde i den internationale jury til MIXX Awards Europe, som er en europæisk sammenslutning inden for digital marketing og reklame. Som jurymedlem skal hun være med til at udpege årets bedste digitale reklamer og -projekter. 
Louise Kloster er senior vice president for global marketing i den danske adtech-virksomhed Adform. 

Louise Kloster

Projektleder til Danmarks Naturfredningsforening
Charlotte Juul er ansat som projektleder i Danmarks Naturfredningsforening. Hun har tidligere været chefkonsulent i Djøf, kommunikationsrådgiver i Hjerneskadeforeningen, senior projektleder i Cox Copenhagen, senior project manager i Hjerteforeningen og projektleder i Dansk Markedsføring.

Charlotte Juul

CSR Manager til Dagrofa
Henrik Engberg Johannsen er ny CSR manager i Dagrofa-koncernen. Han kommer fra en stilling som head of strategi communications hos Epicent Public Relations A/S. 
Henrik Engberg Johannsen var fra
2005 til 2018 en del af Matas’ øverste ledelse med ansvar for CSR, kommunikation og regulatory affairs.

Henrik Engberg Johannsen

Ny direktør til Shopbox 
Andreas B. Iversen er ny direktør hos Shopbox. Han overtager stillingen fra stifter Christian Elbek.
Andreas B. Iversen har i over 20 år arbejdet med digitalisering og har erfaring med at omsætte teknologi til forståelige og brugervenlige produkter. Det har han blandt andet fra sine 14 år hos Charlie Tango. Inden fusionen med KMD  var han CEO for bureauet, der dengang hed In2Media.


Anders B. Iversen