Navnenyt: Kommunikationsdirektør i L&F bliver direktør for DR Strategi og Kommunikation

Læs også: Seniorrådgiver til Radius samt til Bright, art director til Stibo Systems, PA-direktør til Lead Agency, digital planner til Calibrate, head of branded content til Dentsu, samt nye folk til Vækstfonden, GribGrab, Ernst & Young og Mighty Monday. Desuden dansker i juryen ved international award.

Fra Deloitte til Radius
Johannes Nørgaard er ansat som seniorrådgiver hos kommunikationsbureauet Radius, hvor han skal rådgive en række af bureauets kunder med corporate kommunikation, PR og samfundskommunikation.

Før Radius var Johannes Nørgaard presseansvarlig i Deloitte, og tidligere har han arbejdet som journalist på Dagbladet Information. 

Johannes Nørgaard er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole samt løjtnant fra Hærens Officersskole på Frederiksberg Slot.


Johannes Nørgaard

Seniorrådgiver til Bright
Maria Fiorini Lorenzen er ansat som seniorrådgiver i Bright, hvor hun skal rådgive en række af bureauets danske og udenlandske kunder med fokus på corporate kommunikation, forandringskommunikation og krisekommunikation. Hun har senest været selvstændig rådgiver.

Tidligere har hun bl.a. været kommunkationsrådgiver i Ulvemand & Børsting og i Primetime.

Maria Fiorini Lorenzen er uddannet cand.mag i retorik fra Københavns Universitet.


Maria Fiorini Lorenzen

PA-direktør til Lead Agency
Dea Donkin er ansat som direktør for Public Affairs hos Lead Agency. Hun kommer fra Dansk Erhverv, hvor hun var politisk chef. 

Tidligere har hun bl.a. været senior advisor inden for PA hos Advice og politisk rådgiver hos SF.

Dea Donkin er uddannet kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet. 


Dea Donkin

Kommunikationsdirektør fra Landbrug & Fødevarer til DR
Lasse Bastkjær Jensen bliver efter nytår direktør for DR Strategi og Kommunikation. Han kommer fra Landbrug & Fødevarer, hvor han er kommunikationsdirektør. 

Lasse Bastkjær Jensen har tidligere været hos DR. Før Landbrug & Fødevarer var han ansat som kommunikationschef. Han har desuden været bl.a. head of media relations hos Danfoss og senior director, external communication hos TDC.


Lasse Bastkjær Jensen

Digital planner til Calibrate
Rune Gundelach
er startet hos Calibrate som digital planner.  Han kommer fra Mindshare, hvor han var campaign manager. Før det var han web analytics assistant hos Quisma. Hos Calibrate får Rune Gundelach ansvaret for at rådgive, planægge og eksekvere kampagner på tværs af en række digitale platforme og derudover rådgive om adtech og data. 


Rune Gundelach

Head of branded content til Dentsu
Nana Kring er ansat som head of branded content hos Dentsu X. Hun kommer fra CeriX – Medical Aesthetic Clinix, hvor hun var head of marketing.

Tidligere har hun bl.a. været digital account manager hos Vizeum, digital client manager hos Carat og search marketing specialist hos Iprospect.

Hun er uddannet kandidat i medievidenskab fra Aarhus Universitet.


Nana Kring

Ny chef for ekstern kommunikation i Vækstfonden
Katrine Villarreal Villumsen bliver 1. januar forfremmet til konstitueret chef for ekstern kommunikation i Vækstfonden. Hun overtager rollen fra Charle Stjerneklar Zacher Tibu, der skal være direktør i KreaKom.

Katrine Villarreal Villumsens nuværende stilling er chefkonsulent i Vækstfonden. Tidligere har hun bl.a. været digital konsulent i Holm Kommunikation, selvstændig kommunikationskonsulent og journalist hos DR.

Hun er uddannet bachelor i journalistik og kandidat i amerikanske studier fra SDU.


Katrine Villarreal Villumsen

Head of acquisition & CRM til Falck 
Ole Søvsø Nielsen er fra januar ansat som head of acquisition & CRM hos Falck Assistance. Han kommer fra Fitness World, hvor han var salgs- og marketingchef. 

Tidligere har han bl.a. været marketing director i Orgreen Optics, regional marketing director for Asien/APAC hos Carlsberg og channel sales development manager hos Coca-Cola.

Fra Irma til GribGrab
Casper Emil Risom er ansat som digital marketing manager hos GribGrab. Han kommer fra Irma, hvor han var content & social media manager. 

Tidligere har han bl.a. været social media manager hos 3 Danmark.

Han er uddannet markedsføringsøkonom fra Sjællands Ervervsakademi og professionsbachelor i design & business fra VIA University College.


Casper Emil Risom

Social media specialist til Mighty Monday
Marica Irene Wieser Thygesen er ansat som social media specialist hos Mighty Monday. Hun kommer fra Praice, hvor hun var brand manager.

Hun er uddannet kandidat i brand management and marketing communication fra Syddansk Universitet.

Art director til Stibo Systems
Scott Bell er ansat som art director hos Stibo. Han kommer fra MapsPeople, hvor han var creative lead.

Tidligere har han bl.a. været brand design manager for Qiagen. 


Scott Bell

Tekstforfatter til Ernst & Young
Carina Krúnufjall Milling er ansat som copywriter/storyteller hos Ernst & Young. Hun har senest været selvstændig journalist og tekstforfatter. 

Tidligere har hun været journalist og tekstforfatter hos Lindskov Communication, journalist for Grafisk Arbejdsgiverforening (nu: GRAKOM) og tekstforfatter hos Red Ink.

Carina Krúnufjall Milling er uddannet bachelor i journalistik fra Syddansk Universitet.

Dansker i juryen ved ADC Awards
Thomas Holst Sørensen, global head of design hos Lego Agency, er ét af ni jurymedlemmer, der skal finde vinderne ved Art Director Clubs awardshow nummer 101.

Her skal han bedømme godt 250 bidrag fra 48 lande inden for design og reklame. Awardshowet afholdes af The One Club for Creativity i New York.

Thomas Holst Sørensen har været hos Lego de seneste 20 år. 


Thomas Holst Sørensen