Navnenyt: Kommunikationsdirektør til Dagrofa

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Læs også: Marketingchef til Pernod Ricard, director partner marketing til Spirii, CCO til Street Food District, project director til AKQA, marketing manager til DITur, art director til Uncle Grey, digital manager til Coloplast, influencer marketing advisor til Bloggers Delight, media lead hos WhiteAway Group og talent partner til Pleo.

Ny kommunikationsdirektør til Dagrofa
Morten Vestberg er ansat som ny kommunikationsdirektør i Dagrofa, der foruden dagligvarekæderne Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb også står bag Dagrofa Foodservice og Dagrofa Logistik. Han kommer til at stå i spidsen for koncernkommunikation, hvor han skal bidrage til den videre udvikling og implementering af Dagrofas nye offensive strategi.

Han kommer fra en stilling som kommunikationschef for Lidl Danmark. Tidligere har han bl.a. været corporate communication specialist hos Hummel, sustainability communications manager hos Lego og communication & marketing consultant hos Vestas. 

Morten Vestberg er uddannet kandidat i corporate communication fra Aarhus Universitet.


Morten Vestberg

Brand marketing manager fra Coca-Cola til Pernod Ricard
Marie Ørsted Struve
er Pernod Ricards nye marketingchef. Her skal hun arbejde med en række store brands, som for eksempel Absolut Vodka, Havana Club m.fl. Hun kommer fra Coca-Cola, hvor hun senest arbejdede som brand marketing manager, men hvor hun også tidligere har besat stillingen brand activation manager. Denne stilling havde hun i over seks år.

Marie Ørsted Struve har tidligere været bla. retail marketing manager hos Nike med ansvar for retail marketingsstrategien på det danske marked. Samt fire år som project manager hos Dell.

Ny director partner marketing til Spirii
Anja Enggaard
er ansat som director partner marketing hos Spirii. Senest har Anja Enggaard arbejdet som selvstændig marketing-, brand- og purpose-konsulent hos forskellige virksomheder.

Tidligere har Anja Enggaard været marketing manager i Call me, Field’s og TDC.

Art director til Uncle Grey
Rikke Mønster
er ansat som art director hos Uncle Grey. Hun kommer fra Advice, hvor hun først var junior art director, og senere blev art director i samme virksomhed. 

Tidligere har hun også været junior art director hos Nørgaard Mikkelsen. 

Rikke Mønster har en bacheloruddannelse i Grafisk Kommunikation fra Skolen for Visuel Kommunikation.

Fra Novicell til WhiteAway Group
Jens Castenskjold Viborg
er ansat som media lead hos WhiteAway Group. Han kommer fra Novicell, hvor han var client delivery lead. 

Tidligere har han også været client lead hos Mediacom. 

Jens Castenskjold Viborg er uddannet kandidat i Corporate Communication fra Aarhus Universitet.

Influencer marketing advisor til Bloggers Delight
Line Bangshaab Christensen
er ansat som influencer marketing advisor hos Bloggers Delight. Hun kommer med en erhvervsmæssig baggrund hos DBU, AN Agency, Copenhagen 2021 mfl.

Hun har en professionsbachelor i Leisure Management fra Professionshøjskolen Absalon.

Ny talent partner til Pleo
Nattalie Hartwig
er ansat som ny talent partner hos Pleo. Her kommer hun til at trække på sin tidligere erfaring, senest som talent acquisition manager fra Sunrise, hvor hun også har været senior project manager.

Tidligere har hun været talent acquisition & operations Manager hos Bærnholdt, samt talent acquisition manager hos TechBBQ.

Ny chief commercial officer til Street Food District
Bjarke Hjorth
er ansat som chief commercial officer hos Street Food District, der bla. tilbyder madoplevelser på Reffens & Broens og Seaside. Han kommer til at stå i spidsen for en række spisesteder i København, samt for samarbejde med Storms i Odense.

Han kommer fra en stilling som CMO hos Nordic Female Founders. Tidligere har han været head of digital marketing hos Wonderful Copenhagen, digital chef og digital business manager hos TV 2 Nyhederne m.m.

Bjarke Hjorth har en kandidat i medievidenskab fra Københavns Universitet.

Fra Velux til AKQA
Andreas Klinke Johanssen
er ansat som project director hos AKQA. Han kommer fra en stilling som global head of web and app platforms hos Velux, hvor han har været leder med et globalt ansvar for Velux’ web kanal igennem seks år.

Tidligere har han også været senior manager digital business hos Velux og associated network facilitator hos Kommunikationsforum.


Andreas Klinke Johanssen

Marketing manager hos DITur
Tidligere paid social specialist hos DITur, Frederik Damgaard Andsersen, er ny marketing manager i samme virksomhed. I hans nye rolle skal han stå i spidsen for DITurs kampagner både online og offline.

Inden Frederik Damgaard kom til DITur, arbejdede han som programmatic og paid social specialist hos Dentsu, samt som sales advisor hos Magsin du Nord.

Frederik Damgaard Andersen er uddannet kandidat i Marketing fra Aarhus Universitet.

Ny digital manager til Coloplast
Anne Bay-Smidt
er ny digital manager hos Coloplast, hvor hun skal bidrage til Coloplast’ digitale univers. Hun kommer fra en stilling som global digital marketing team manager hos Epos, hvor hun var med til at skabe og bygge Epos’ globale digitale team op.

Tidligere har hun bla. været marketing manager hos Signify, software marketing manager hos Capture One og marketingschef hos Eniito.

Anne Bay-Smidt har en kandidat i International Marketing Management hos Copenhagen Business School.