Navnenyt: Ny marketingdirektør til Lemvigh-Müller

Læs også: Marketingchef til Illums Bolighus, marketingchef til Jobindex, global media marketing manager til Velux, SVP for group marketing til Scandlines, forfremmelser hos Advice, Everland, Intomedia, Alm. Brand og Matas, samt nye folk til Astralis, McCann, Havas, Ambition og Peytz.

Marketingdirektør til Lemvigh-Müller
Daniel Lintoiu er ansat som direktør for marketing, kommunikaton og e-commerce hos Lemvigh-Müller. Han kommer fra 3Shape, hvor han var director of digital experience & e-commerce. 

Daniel Lintoiu har tidligere været bl.a. head of marketing & e-commerce hos Dagrofa og IT business developer hos Danhostel Danmarks Vandrerhjem. 

Han er uddannet kandidat i e-business fra IT-Universitet i København. 


Daniel Lintoiu

Forfremmelse til design director hos Everland
Jonathan Faust er blevet forfremmet fra design lead til design director hos designbureauet Everland. Siden 2018 har Jonathan arbejdet hos bureauet, hvor han blandt andet har hjulpet brands som Tuborg Squash og Aqua d’Or samt start-ups som Læsk og Syngja.

Jonathan Faust har en bachelor i grafisk design fra DMJX.


Jonathan Faust

Marketingchef til Illums Bolighus
Christina Rüsz er ansat som marketingchef hos Illums Bolighus, hvor hun bliver en del af ledelsen. Hun kommer fra en stilling som head of global marketing & CRM hos Georg Jensen.

Tidligere har hun bl.a. været global marketing manager hos Bang & Olufsen, nordic sales director hos Experian og salgschef for Direkte Salg & Save hos Yousee. 


Christina Rüsz

Medarbejder samt forfremmelse hos Intomedia
Jrah Jijan er ansat som customer service supporter hos Intomedia (tidl. Imedier). Han har tidligere været journalist hos Avisen og pressemedarbejder hos FC Fredericia. 

Jrah Jijan er uddannet bachelor i dansk sprog og litteratur fra Syddansk Universitet. 


Jrah Jijan

Desuden er Gabriella Madsen forfremmet til office manager hos Intomedia. Hun har hidtil været sales & customer supporter. 

Hun er uddannet markedsføringsøkonom fra Aarhus Universitet og har desuden en bachelorgrad i idrætsvidenskab med tilvalg i erhvervsøkonomi fra Aarhus Universitet. 


Gabriella Madsen

Senior brand designer til Knowit
Lasse Giversen er ansat som senior brand designer hos Knowit Experience. Han kommer fra en stilling som art director hos Happy. 

Tidligere har han bl.a. været selvstændig art director og konceptudvikler hos Stereo Studio. 

Lasse Giversen er uddannet bachelor i digital konceptudvikling fra Professionshøjskolen UCN.


Lasse Giversen

Culture manager til BrandFix
Hanne Rything Køppen er ansat som culture & HR manager hos BrandFix. Hun kommer fra Salling Group, hvor hun har været ansat i ti år – senest som ansvarlig for customer service.

Tidligere har hun været hos TDC Group i 14 år. Her var hun senest business manager. 

Stifter træder et step ned hos Step
COO Eva Mørup udtræder af direktørgruppen i Step. Hun fortsætter i bureauet, hvor hun skal arbejde med driften af kunder. 

Eva Mørup var med til at stifte bureauet i 2007. Før Step var hun projektleder hos Reproff. 

Kulturchef til Female Founders House
Lotte Thor Høgsberg er ansat som kultur- og indholdschef i iværksætterhuset Female Founders House. Hun har senest været podcastvært hos Podimo.

Tidligere har hun bl.a. været redaktionschef hos STV Production, pressechef hos BC Hospitality Group og nyhedsvært og journalist på DR Nyheder. 


Lotte Thor Høgsberg

Alm. Brand-CMO får udvidet ansvar
Mikkel Lind, der er CMO hos Alm. Brand, får marketingansvaret for hele Alm. Brand Group efter sammenlægningen med Codan. Det betyder, at han får ansvaret for Alm. Brand, Codan Forsikring og Privatforsikring. 

Mikkel Lind kom til Alm. Brand i august 2021. Før det har han bl.a. været head of marketing, communication & digital hos TDC Net, kontaktdirektør hos Dentsu og kontakt- og udviklingschef hos Dagbladet Børsen. 


Mikkel Lind

Senior art director til McCann
Stine Cecilie Holst er ansat som senior art director hos McCann Copenhagen. Hun kommer fra Lunar, hvor hun også var senior art director.

Tidligere har hun været ansat som senior art director hos bl.a. Liquidminds, Ogilvy, Yellow Advertising og Saatchi & Saatchi. 

Forfremmelser hos Advice
Mark Mikael Müller er forfremmet til creative director hos Advice. Han har hidtil været chief creative. Mark Mikael Müller kom til Advice i 2015, hvor han blev ansat som director of social & digital activation. Før det har han bl.a. været creative director hos Mindshare og Wasabi. 

Jens Lykkeboe Mouritzen er blevet forfremmet til senior editor & music composer. Hidtil har han været ansat som AV creative. 

Jens Lykkeboe Mouritzen har tidligere været AV creative hos Cphlive. 

Lasse Gladbo Skjoldan er forfremmet til head of analysis. Hidtil har han været senior advisor. 

Tidligere har Lasse Gladbo Skjoldan været bl.a. senior advisor hos Infomedia, fuldmægtig i Klima- og Energiministeriet og researcher hos Mandag Morgen. 

Forfremmelse til kreativ chef hos Matas
Rie Sloth Rasmussen er forfremmet til head of creative hos Matas. Hun tiltrådte i januar som creative lead. 

Tidligere har Rie Sloth Rasmussen bl.a. været senior art director hos Fireball og senior art director hos Robert/Boisen & Like-minded.

Hun er uddannet professionsbachelor i kreativ kommunikation fra DMJX.

Fra OMD til Orchestra
Anders Palsgaard er ansat som head of ad-tech hos Orchestra. Han kommer fra en stilling som engagement director hos OMD. 

Anders Palsgaard er uddannet professionsbachelor i konceptudvikling fra Erhvervsakademi Aarhus. 

Chef for ny afdeling hos Rud Pedersen
Christian Hannibal skal stå i spidsen for en nyoprettet afdeling for tech, medier og finans hos Rud Pedersen. Her får han titel af director for public affairs, head of tech, media and finance. 

Christian Hannibal har tidligere været digitaliseringspolitisk chef i DI Digital og specialkonsulent i Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Innovation.

Han er uddannet cand.scient.pol. fra Syddansk Universitet. 

Global media marketing manager til Velux
Michael Storm er ansat som global media marketing manager hos Velux. Han kommer fra Salling Group, hvor han var manager, digital ads. 

Tidligere har Michael Storm bl.a. været product development lead hos JP/Politikens Hus, digital director hos Publicis Media og digital client strategist hos Maxus Denmark. 

Han er uddannet i marketing management fra Roskilde Business Academy. 


Michael Storm

Head of digital til Astralis
Samantha Foltmar er ansat som head of digital hos Astralis. Hun har senest været social media lead hos TV 2 Zulu. 

Tidligere har hun været head of social media hos Universal Music Group, hvor hun bl.a. var rådgiver på Gulddreng-projektet. 

Samantha Foltmar er uddannet kandidat i digital design & kommunikation fra IT-Universitetet. 


Samantha Foltmar

Chef for produktudvikling til FK Distribution
Jesper Hagen Henriksen er ansat som produktudviklingschef hos FK Distribution. Han har været 12 år hos Bladkompagniet, hvor han senest var chief consultant business development & sales. 

Tidligere har han bl.a. været key account manager hos Bring Citymail Denmark og account manager hos Surfray. 


Jesper Hagen Henriksen

Kommunikationskonsulent til Publico Kommunikation
Josephine Andersen er ansat som kommunikationskonsulent hos Publico Kommunikation. Hun kommer fra en stilling som tekstforfatter og projektleder hos JS Danmark. 

Hun er desuden anmelder og skribent hos Gaffa. 

Josephine Andersen er uddannet professionsbachelor i journalistik fra DMJX.

Marketingchef til Leasing Fyn
Anne Ekhart Sandberg er ansat som marketingchef hos Leasing Fyn. Hun kommer fra Step, hvor hun var client service manager. 

Tidligere har hun bl.a. været kontaktdirektør hos Sand & Sand, kontaktchef hos Fingerspitz, marketingchef hos Gislev Rejser og marketingchef i GF Forsikring. 


Anne Ekhart Sandberg

Head of SEO til Ambition
Frederik Nørgaard er ansat som head of SEO & kontaktchef hos Ambition. Han har senest været CEO i Waimea Digital, som han var med til at stifte i 2014. 

Tidligere har han bl.a. været sales manager hos Deducta Search & solutions, strategic account manager hos QuestBack og account manager hos Siteworks. 

Forfremmelse hos Omnidocs
Frederik Dessau er forfremmet til chief experience officer hos Omnidocs. Hidtil har han været ansat som head of design & content. 

Tidligere har han bl.a. været brand consultant hos Scandinavian Design Group (i dag McCann), brand manager, B2B hos Lantmännen Unibake og konsulent hos Quadric. 

Frederik Dessau er uddannet kandidat i marketing communications management fra CBS. 

Marketing manager til Mærsk Broker
Jens Viby Mogensen er ansat som marketing manager hos Mærsk Broker Advisory Services. Han kommer fra Fire Eater, hvor han var director, strategic development. 

Tidligere har han bl.a. været head of group branding & marketing hos Svitzer, der er en del af Mærsk Group, og head of marketing hos Velux. 

Marketingchef til Jobindex
Jesper Biermann er ansat som marketingchef hos Jobindex. Han kommer til stillingen efter ti år hos Tryg – senest som leder af marketing, branding & MarCom. 

Tidligere har Jesper Biermann været bl.a. creative planner & chefkonsulent hos Danske Bank Group. 

SVP, corporate brand til Danske Bank
Michael Jensen er ansat som senior vice president, head of corporate brand & positioning hos Danske Bank. Han kommer fra Jyllands-Posten, hvor han var head of strategy.

Tidligere har Michael Jensen bl.a. været associeret partner hos Kunde & Co og assistant account manager hos Zupa Recommended. 

Han er uddannet kandidat i marketing fra Aarhus School of Business. 

To medarbejdere til Havas
Maya Lykke Jensen er fastansat som insight manager hos Havas Danmark, hvor hun skal beskæftige sig med insight-projekter for kunder såvel som Havas’ egne insight-koncepter – bl.a. Prosumer-undersøgelser og Meaningful Brands.

Maya Lykke Jensen har hidtil været trainee i Insights & Analytics hos Havas. Hun er uddannet kandidat i økonomisk markedsføring fra CBS. 


Maya Lykke Jensen

Christian Bülow-Petersen starter som client manager. Han kommer til at beskæftige sig med mediestrategisk arbejde, der blandt andet indebærer servicering af bureauets kunder gennem planlægning og eksekvering af kampagner.

Han har hidtil været client trainee på bureauet. 

Christian Bülow-Petersen er uddannet cand.merc.kom. fra CBS.


Christian Bülow-Petersen

Strategisk rådgiver til Peytz
Jens Langfeldt Jørgensen er ansat som strategisk rådgiver hos Peytz. Han kommer fra Telia, hvor han var senior commercial manager. 

Tidligere har han bl.a. været sales director hos Billetlugen, director hos Nordisk Film, commercial manager hos Nørrebro Teater og commercial manager hos Kino.dk. 


Jens Langfeldt Jørgensen