Navne- og bureaunyt: Tidl. bureauleder bliver CEO i Dansk Avistryk

Læs også: Ny partner til Reload og SEO-chef til Oday. Digitalt bureau ændrer navn og fokus. Designbureau overtager grafisk bureau.

Ny partner til Reload

Det digitale bureau Reload har ansat Casper Hach som head of UX & Design. Samtidig er han indtrådt som partner. Hans opgave bliver at sætte retningen for design af Reloads digitale løsninger.

Casper Hach kommer med en bureau-baggrund fra Entegrate Creative, 1508 og Liebling, men har de sidste fem år arbejdet freelance, hvor han bl.a. har haft projekter i telebranchen, hos Andel Energi, Falck samt Viegand Maagoe

Casper Hach er oprindeligt uddannet multimediedesigner og har siden studeret på ITU
med fokus på brugeroplevelse og brugerinvolvering i designprocessen.

Casper Hach

Oday ansætter chef for SEO & organisk vækst

Line Haarby er ansat som head of SEO & organic growth. Hendes opgave bliver at styrke Odays strategiske arbejde med kunde- og brugerrejsen med et datadrevet fokus på adfærd i overgangen fra organisk marketing til det digitale touchpoint.

Line Haarby kommer fra Novicell, hvor hun har været ansat i en længere årrække, senest som client delivery dead, Teamlead. Tidligere har hun bl.a. arbejdet hos CO3 Webbureau.

Line Haarby

Tidl. bureauleder bliver adm. direktør i Dansk Avistryk

Hans-Henrik Søndersted-Olsen er ansat som adm. direktør i Dansk Avistryk. Han har tidligere været adm. direktør i det digitale bureau Klausen & Partners i en lang årrække. I dag har han en lang række bestyrelsesposter.

Hans-Henrik Søndersted-Olsen

Digitalt bureau ændrer navn

Det 11 år gamle digitale bureau Berú ændrer navn til GoPublic. Navneskiftet markerer en overgang fra at være et digitalt bureau til at være fuldt fokuseret på SaaS-produktet GoPublic.

“GoBasic bliver i disse dage opgraderet til version 6 og er det mest avancerede ‘Alt-i-et CMS’ til offentlige myndigheder. Det er altså efterhånden meget langt fra at være Basic. Det tager vi konsekvensen af og skifter navn til GoPublic. Samtidig er vi ikke længere et bureau, men en SaaS-forretning, hvor produktet er blevet til forretningen. Så nu gør vi det nemt for os selv og vores kunder og hedder GoPublic over hele linjen,” siger adm. direktør Rasmus Rudolf i en pressemeddelelse.

Berú har også en intern filmproduktion, Berú Film, der har produceret filmproduktioner for både offentlige og private kunder. Denne del af virksomheden udskilles senere på året til en selvstændig forretning.

Design- og kommunikationsbureau overtager grafisk designbureau

Det danske design- og kommunikationsbureau Phoenix Design Aid, der til dagligt udvikler løsninger til internationale og mellemstatslige organisationer, har overtaget virksomheden BGraphic, et grafisk designbureau i København.

”Vi har som ambition at positionere os yderligere på det danske marked, og her ser vi BGraphic som den perfekte samarbejdspartner, da vi har en lang række serviceområder til fælles, ligesom vi med vores forskellige kompetencer vil supplere hinanden godt. Derfor samler vi nu kompetencerne og forener vores store internationale erfaring med BGraphics solide erfaring fra det danske marked. Vi er overbeviste om, at kombinationen af deres og vores kompetencer vil blive et stort aktivt for alle vores kunder,” siger Dennis Lundø Nielsen, adm. direktør for Phoenix Design Aid, og tilføjer, at der ikke forventes ændringer på personalefronten for begge parter.