Navnenyt: To unge danske kreative fra Stockholm til Stuttgart

Læs også: BoligPortal udnævner CMO, Dentsu X styrker ledelsen, kreativ direktør til Moment, ny CEO til Geomatic og InboundCPH udvider ejerkredsen med to nye partnere.

Kreativ direktør til Moment
Moment udvider ledelsen med ansættelsen af Jacob Schween som kreativ direktør, og samtidig indtræder han som partner i bureauet, der blev stiftet i 2020 ved opkøb af eventbureauet Eventive. Han har senest arbejdet som global creative director i det Silicon Valley-baserede Star, hvor han havde ansvar for konsulentvirksomhedens globale brand og marketingindsatser. Forinden var han i en årrække head of creative hos reklamebureauet Happy med base i Aarhus.

I den nye rolle som kreativ direktør hos Moment, får han ansvar for at tegne bureauets kreative profil, og skal derudover medvirke til at sætte retning for og drive den fortsatte udvikling af bureauet og dets portefølje af kunder.


Fra venstre de tre partnere: Christian Schønnemann, Jacob Schween og Jesper Priisholm Andreasen

Dentsu X styrker ledelsen
Bureauet Dentsu X har været forbi Malaysia for at hente forstærkning ind, og samtidig rykker tidligere executive director i Dentsu X Thomas Lyngsfeldt ind som chief commercial officer på tværs af bureauerne i dentsu.


Thomas Lyngsfeldt

Det er Frederik Rasmussen, der er hentet ind som ny executive director. Han kommer fra en stilling som client director hos Lion&Lion i Malaysia, hvor han har arbejdet det seneste år. Han vil fremadrettet indgå som en del af den samlede ledelse af dentsu X i Danmark.

Frederik Rasmussen var også ansat hos Dentsu X, før han tog til Malaysia. Uddannelsesmæssigt har han en master i business administration & filosofi fra CBS.


Frederik Rasmussen

BoligPortal udnævner CMO
Peter Vestergaard Kristensen
skal fremover stå i spidsen for marketingarbejdet hos lejeboligplatformen BoligPortal. Han kom til virksomheden i 2019 og steg siden i graderne til head of digital marketing i 2020 og nu til CMO med det øverste ansvar for marketingafdelingen og 10 medarbejdere under sig.

De vigtigste opgaver for Peter Vestergaard Kristensen bliver at bevare og udbygge positionen som den markedsledende platform for danskere, der søger en lejebolig. Samtidig får han en central rolle i brandingen af BoligPortal som en fullservice lejeboligplatform med tjenester målrettet udlejere.

Tidligere har Peter Vestergaard Kristensen arbejdet som rådgiver hos Web2Media. Derudover har han en fortid hos både Ebay, Bilbasen og Cult i forskellige stillinger inden for marketing.

Peter Vestergaard Kristensen er uddannet cand.merc. i marketing fra Aarhus Universitet.


Peter Vestergaard

To unge danske kreative fra Stockholm til Stuttgart
Mike Dinesen Petersen
og Mia Seland Petersen  er startet ved Jung von Matt i Stuttgart som kreativt team. Førhen var de ansat som kreativt junior team ved B-Reel i Stockholm, hvor de blandt andet var med til at lave denne kampagne for Storytel.

Makkerparret er uddannet fra Berghs School of Communication, Miami Ad School i Europa og har en PBA i grafisk kommunikation fra Skolen for Visuel Kommunikation. 


Mia Seland Petersen


Mike Dinesen Petersen

InboundCPH udvider ejerkredsen med to nye partnere
De to nye partnere er Peter Halling Hilborg og Philip Tovborg, som i forvejen er en del af medarbejderstaben hos InboundCPH.

Udvidelsen ses som en investering til at sikre InboundCPHs fremtid med forudsætning for den videre vækst. Ligeledes handler det om muligheden for at positionere InboundCPH anderledes på markedet, ved at kunne byde ind på helt nye typer projekter, og nå ud til kunder, som bureauet ikke tidligere har jagtet. 

Peter Halling Hilborg og Philip Tovborg repræsenterer to nye forretningsben i InboundCPHs portefølje med bredere mulighed for at afdække kundernes behov og omfavne dem mere dedikeret. 


Peter Halling Hilborg og Philip Tovborg

Partnerkredsen består nu af: Henning Madsen, Ian Rosenfeldt, Mark Mølgaard, Martino d’Apuzzo, Anders Frejo Jørgensen, Peter Halling Hilborg og Philip Tovborg.

Ny CEO til Geomatic
Siri Steendahl blev i august ansat som kommerciel direktør hos data- og analysefirmaet Geomatic. Nu overtager hun CEO-jobbet efter stifteren Martin Glarvig. Siri Steendahl har tidligere arbejdet som chief strategy officer hos Vessel Performance Solutions, samt bl.a. en længere årrække i Top-Toy.

Siri Steendahl har en executive master i business administration fra DTU samt en master i arts, psychology & educational studies fra Roskilde Universitet.


Siri Steendahl