Niels Henrik Eriksen er ny adm. direktør hos Republica.
Han kommer fra en stilling som ansvarlig for virksomhedens globale brand og marketingaktiviteter hos Nets.
Niels Henrik Eriksen begyndte i 2000 hos Kunde & Co, hvor han i 2007 sluttede som group account director. Derefter stiftede han og fungerede som CEO for ContentCPH, der senere blev fusioneret ind i Charlie Tango under KMD, men vendte i 2010 tilbage til Kunde & Co. som seniorpartner og direktør. I 2014 blev han hentet til Vestas som ansvarlig for virksomhedens globale brand og marketingaktiviteter. Samme titel fik Niels Henrik Eriksen i Nets – en stilling han tiltrådte i 2017.
Lasse Bolander, formand for Coop og Republicas bestyrelse, begrunder valget af Niels Henrik Eriksen således:
“Vi har med Niels fundet en ny adm. direktør, der kan være med til at styrke Republica både strategisk og kreativt. Niels har i den grad vist sit værd både på bureau- og kundesiden. Vi glæder os til samarbejdet om udviklingen af Republica fremover.”
Niels Henrik Eriksen er uddannet cand. merc., Marketing and Managment, fra CBS.