Ny direktør for Publicis Media Denmark

Kenneth Brinkmann kommer senest fra en stilling som EVP Business Development US for programmatic-bureauet Amnet.

Publicis Groupe Danmark har hentet ny direktør til gruppens danske mediebureauer hos Dentsu i New York.

Kenneth Brinkmann skal lede de tre mediebureauer Starcom, Zenith og Performics, alle med base i København og kommer til at indgå i den danske ledelsesgruppe hos Publicis Groupe.

Kenneth Brinkmann får formelt set titel af chief media, Publicis Groupe Danmark. Han har i over 10 år haft ledende roller på danske og internationale mediebureauer, de seneste tre år i USA:

”Vi har brugt næsten et år på at finde den rigtige kandidat – vi søgte en stærk dansk profil, men det viste sig jo at vi måtte helt til New York for at finde Kenneth. Han kommer med en stærk forståelse af hvordan data, digital og programmatic kan skabe værdi for vores kunder, både med solid erfaring fra det danske marked, og senest med nye perspektiver fra USA”, fortæller Mari-Ann Herloff Mortensen, CEO Publicis Groupe Danmark.

De seneste tre år har Kenneth Brinkmann været head of innovation & strategy for et af Dentsu’s mediebureauer i New York, og været med til at bringe discipliner som programmatic og audience targeting ind i out-of-home-industrien i USA.

Han har endvidere i 2016 afsluttet en PLD, Program for Leadership Development, på Harvard Business School.