Ny kreativ frontfigur hos kommunikationshuset Kernel

Kommunikationshuset Kernel opruster sine kreative kompetencer med ansættelsen af Bent Lomholt som ny kreativ chef.

Bent Lomholt har 22 års erfaring i branchen som konceptuel idémager og kreativ styrmand på en række BTB og BTC kampagner, og han har beskæftiget sig med såvel dialogmarkedsføring, print, løsninger som digitale platforme, outdoor, guerrilla marketing og events.

“Bents klare styrke er hans evne til at tænke store konceptuelle ideer uden at glemme detaljen”, siger Peer Brændholt, direktør i Kernel.

“Og så har han en instinktiv forståelse for, at god kommunikation handler om at formidle relevant til målgruppen i de rigtige touchpoints. Hans kreativitet er simpelthen altid forankret i den overordnede strategi for kunden. Derfor glæder vi os meget til at Bent skal være med til at udstikke den kreative retning for vores bureau”.

Peer Brændholt fremhæver, at Bent Lomholt i sin karriere har været nomineret til en række internationale priser og blandt andet har vundet:

  • Clio Awards, Star Wars, Silver. 2006
  • Art Directors Club NewYork. JP. Silver, 2003
  • Global Awards, Finalist. Fyssen.dk, Guerilla Advertising. 2009

“Kernel er den perfekte ramme for mig, fordi der er plads til at tænke stort og fordi den kreative idéudvikling altid er i dialog med det strategiske fundament”, siger Bent Lomholt.

“Jeg er sikker på at vi kommer til at inspirere hinanden og kunderne strategisk og kreativt mange år frem”, slutter han af.

Bent Lomholt har arbejdet hos bureauer som Recommended, Sugartown Creative-New York, og enVision m.fl.