Pernille Aalund skal fra i dag 1. april ikke længere være ansvarlig for magasinområdet, men for forretningsudvikling på tværs i Aller-koncernen.
Hun får titlen af direktør for forretningsudvikling og forbliver medlem af direktionen. Fremover skal hun arbejde med tre vigtige områder for Aller:
- Styrkelse af nordiske samarbejde, både hvad angår brands og indhold
- Udvikling af nye mediekoncepter til kvindemålgruppen, herunder primetime agendaen
- Udvikling af koncernens position og synlighed i mediemarkedet
Adm.dir. Pål Thore Krosby udtaler om baggrunden for ændringen i ansvars- og referenceforholdet i topledelsen:
“Jeg mener, at vores topledelse på disse centrale områder bliver styrket yderligere ved at udnytte Pernille Aalunds erfaringer og kompetencer på tværs af organisationen – og ikke kun i magasindivisionen som i dag.”
Pernille Aalund glæder sig til at arbejde mere tværfaligt:
“Jeg ser frem til at kunne fordybe mig i forretningsudvikling på tværs af både lande og medier. At sætte tænderne i kommende tendenser og medvirke til, at vi i ALLER er på forkant, som det farverige mediehus koncernen er!”
Udgiverdirektør Per Ingdal overtager ansvaret for hele udgiverdivisionen inklusiv magasinerne, hvilket betyder, at samtlige chefredaktører refererer til ham.
Aller Media A/S udgiver magasiner og ugeblade i Norden med et samlet ugentligt oplag på omkring 3,2 mio. eksemplarer Aller har ca. 564 ansatte i Danmark. For yderligere information se www.aller.dk.