Peter Gustafson fylder 50

Peter Gustafson, der er adm. dir. for kommunikationsvirksomheden Prospect, fylder 50 år tirsdag den 14.september.

Udover ledelsen af Prospect, rådgiver Peter Gustafson om kommunikation og mediehåndtering ved køb og salg af virksomheder og børsnoteringer.

I 1996 etablerede han Prospect, der i dag tilbyder kommunikationsrådgivning inden for finansiel kommunikation, medierådgivning og public affairs.

Før han blev selvstændig har Peter både arbejdet inden for medierne og i den finansielle sektor.

Fra 1993 til 1996 var Peter Gustafson erhvervsredaktør på Berlingske Tidende og inden da i et par omgange økonomisk journalist på samme avis.

Tidligere har han gennem tre år været chef for Investor Relations i daværende Baltica Holding og siddet i Dansk Investor Relations Forenings (DIRF) bestyrelse, heraf to år som formand.

Han er også medforfatter til den første bog på dansk om investor relation “Tilfredse investorer”.

Peter Gustafson er uddannet cand.merc. i finansiering fra Copenhagen Business School og har blandt andet taget efteruddannelse på INSEAD, Fontainebleau, og Columbia University, New York.