Det internationale kommunikations- og PR-bureau Burson-Marsteller har per 1. februar ansat Jan Sturm som manager for at styrke virksomhedens platform som global leverandør af målbare kommunikationsløsninger.
Samtidig sker ansættelsen for at tilføre en kompetence på CSR-området i en tid hvor lovkrav og politisk fokus kræver, at danske virksomheder øger arbejdet med deres sociale ansvar.
“Som virksomhed kan man ikke længere nøjes med at sende en pressemeddelelse og et internt nyhedsbrev om sit sociale ansvar. I dag skal gode virksomheder levere målrettet, strategisk kommunikation både over for medarbejdere og kunder. Vi mærker stor efterspørgsel efter rådgivning, der integrerer virksomhedens forskellige kompetencer, og som hjælper med at gøre virksomhederne bedre til CSR. Jeg er overbevist om at vores kunder og samarbejdspartnere vil drage nytte af Jans erfaringer med langsigtede kommunikationsløsninger, der gør CSR til en forretningsfordel”, siger Kim Larsen, direktør i Burson-Marsteller.
Jan Sturm kommer fra en stilling i mediekoncernen Egmont, hvor han har rådgivet selskaber globalt inden for CSR og strategisk kommunikation. De seneste seks år som Corporate Brand manager med ansvar for et voksende antal brands i mediebranchen.
Jan Sturm er uddannet cand. comm., har tidligere arbejdet som journalist og som rådgiver i EU-Parlamentet i Bruxelles.