Skarp kommunikatør fylder rundt

Kommunikationsrådgiver og direktør i Point Communications, Hans Bøving, fylder 50 år den 14. august.

Hans Bøving, der siden 1. juli i år har været partner og rådgiver i Point Communications, har i en årrække været en af erhvervslivets foretrukne og skarpeste kommunikationsrådgivere.

Samtidig har han sat sit præg på kommunikationsbranchen som stifter og medejer af flere virksomheder.

Hans Bøving har beskæftiget sig med stort set alle typer kommunikation, men hjertet banker især for virksomheders samspil med investorer, analytikere og medier.

Han har været kommunikationsrådgiver ved flere af de største virksomhedssalg og kapitalrejsninger, og en række priser sætter en tyk streg under hans faglighed inden for finansiel kommunikation.

I hans tid i Norden, som han forlod i foråret 2012, fik rederiet således Den Danske Finansanalytikerforenings informationspris for både 2009 og 2011, og årsrapporterne for 2009 og 2010 blev også hædret.

Også som rådgiver har han bidraget til, at så forskellige virksomheder som Coloplast, GN Store Nord, ØK og NORDEN har opnået informations- og årsrapportpriser.

Hans Bøving blev uddannet journalist i 1985 og arbejdede knap 10 år som journalist på bl.a. Politiken og Børsen Magasiner – kun afbrudt af en 1-årig afstikker som informationschef i Statsanstalten for Livsforsikring (nu Danica) under privatiseringen.

I 1995 forlod han journalistikken og var med til at stifte virksomheden Communiqué. Her var han til 2001, hvor han var primus motor i etableringen af Bottomline Communications, som blev en af de hurtigst voksende og mest lønsomme kommunikationsvirksomheder i 00’erne.

Frem til 2006 var han Bottomlines adm. direktør.

I 2008 valgte han at holde en pause fra rådgivningsbranchen med et job i rederiet Norden, hvor han som Vice President opbyggede kommunikations- og CSR-afdelingen.

Efter Norden fik lysten til dynamik og selvstændighed førte ham tilbage til rådgiverbranchen, hvilket var årsag til, at han gik ind i Point Communications, der var stiftet af 2 tidligere kolleger og allerede godt på vej.

Hans iværksættergen er veludviklet. Han har været med til at løbe en række virksomheder i gang og har siddet i bestyrelsen for analyse-, reklame-, design-, web-, forlags-, medie- og kommunikationsvirksomheder.

I dag er han ud over Point Communications bl.a. engageret i teknologiudviklingsselskabet Mipsalus.