Tidligere kontaktchef på bureau bliver adm.dir. i Dansk Mode & Textil

Thomas Klausen har – udover mange års erfaring i mode- og tekstilbranchen – været kontaktchef hos reklamebureauet Happy Advertising.

For 10 år siden var Thomas Klausen kontaktchef hos Happy Advertising, og siden har han haft ledende poster i T-Wear A/S og Pagh Mørups Børnekonfektion A/S.

Thomas Klausen har indtil nu været næstformand i Dansk Mode & Textil og hans opgave som ny adm.dir. bliver at gennemføre den strategi, han og den øvrige bestyrelse har vedtaget.

”Målet med ansættelsen er en del af strategien for at sikre organisationens fremtid. Det sker ved fortsat fokus på medlemmernes interesser, rekruttering af strategisk vigtige nye medlemmer og ved en styrkelse af  den politiske forståelse for medlemmernes vilkår og konkurrencesituation i befolkningen og i Folketinget. Der er samtidigt lagt op til nye alliancer og samarbejder på kryds og tværs i ind- og udland,” siger Dansk Mode & Textils bestyrelsesformand Poul Sønderbæk.

Dansk Mode & Textil er medlem af Dansk Arbejdsgiverforening, har 20 medarbejdere fordelt på kontorer i Herning og i København og er en af Danmarks ældste branche- og arbejdsgiverorganisationer med godt 350 medlemsvirksomheder.

Thomas Klausen, der er uddannet fra Handelsakademiet for Udenrigshandel på Herning Handelshøjskole, og har suppleret med en Executive MBA fra Henley, tiltræder sit nye job pr. 1. oktober.