Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Onlinesupermarkedet leger med actiongenren i sit nye kreative univers, som Pong står bag. Den nye kampagne lanceres med to hæsblæsende kampagnefilm. Se dem her.

I oktober sidste år skiftede nemlig.com reklamebureau. Pong overtog fra Sunrise, der var bureau for onlinesupermarkedet i tre år. 

Til Markedsføring forklarede marketingchefen hos nemlig.com, Malene Langkilde, at man “ønskede at afprøve en mere fleksibel model, der gør, at vi kan forene egne specialiserede kompetencer med eksterne kompetencer, som kan være med til at forme koncepter.” 

De nye koncepter er nu formet. Onlinesupermarkedet er gået i luften med en ny brandplatform og et nyt kreativt univers, der skal positionere nemlig.com som den nemmeste løsning for indkøb af dagligvarer.

Det skal opnås med mere action på drengen – for “markedet er nu mere modent,” lyder begrundelsen fra Malene Langkilde i en pressemeddelelse.

Heri siger hun, at nemlig.com de seneste 11 år “stort set har haft online dagligvaremarkedet for os selv og bygget kategorien fra bunden,” og at markedsføringen har været fokuseret på de funktionelle fordele ved at handle online i stedet for fysisk i supermarkeder. 

Det smarte i at handle online er efterhånden feset ind på lystavlen. Derfor vil nemlig.com gerne skærpe sit løfte til forbrugerne, så det ikke bare lyder, at det er nemt at handle hos nemlig.com – det er nemmest, siger Malene Langkilde. 

Derfor har onlinesupermarkedet bygget universet op omkring et nyt kampagne pay-off: Nem, nemmere, nemlig.com.

Hverdagens trivialiteter i spektakulære situationer
Mette Hørdum, der er CEO og partner i Pong, ser det som et helt naturligt greb, at der bliver skruet op for brandet. Ambitionen er ifølge Mette Hørdum “at lave noget kommunikation, der skiller sig ud og viser nemlig.com, som de markedsledere, de er.”

“Derfor har vi skruet fuldt op for volumen, og hentet inspiration i Hollywood, når de larmer allermest. Resultatet er blevet universet ‘Gør livet lidt nemmere’.”

Det kreative univers tager ifølge Mikkel Elung, stifter og kreativ direktør i Pong, udgangspunkt i små og store hverdagsudfordringer som gør, at det kan være svært at nå at købe ind. Som når man er travlt optaget af at røve en bank eller forsøge at fange selvsamme bankrøvere. Det er i hvert fald udgangspunktet for de to første kampagnefilm, der fortæller den samme historie om et bankrøveri fra to forskellige vinkler. 

“Vi placerer hverdagens trivialiteter i spektakulære situationer, der er alt andet end kedelig hverdag. Dels for at skille os ud, og dels for at understrege, at alle – fra til politibetjent til læge og bogholder – kan få brug for hjælp til at gøre dagligdagen lidt nemmere,” siger Mikkel Elung.

Filmene er produceret af Bacon, og Johan Stahl har instrueret.

Kampagnen bliver i første omgang vist på TV, sociale medier, displayannoncer og på nemlig.coms egne kanaler.

Se filmene her. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club