Netflix laver markedsføringsevent i København

Sine Patulski,
redaktionsassistent

I tre dage har unge danskere mulighed for at opleve tre ikoniske serie-universer: Stranger Things, Friends og Gilmore Girls, når Netflix åbner en pop-up butik. Danske Wavemaker har hjulpet.

I tre dage åbner Netflix en pop-up butik på Strøget i København.

Målet med eventet er at give unge mennesker en oplevelse fra tre forskellige årtier med 3 forskellige klassikere. Stanger Things fra 80’erne, Friends fra 90’erne og Gilmore Girls fra 00’erne.

Kampagnen, der efterfølgende flytter til Stockholm i en 3-dages periode, er skabt i samarbejde med Wavemakers danske afdeling, og er en word-of-mouth kampagne, hvor man forventer mange SoMe delinger og billeder.

Ny dag = ny serie
Til pop-up eventet vil et område være dedikeret til hvert serieunivers, og hver dag vil have et særligt fokus på én af serierne.


Netflix og Wakemaker Contents udgave af Luke’s Diner fra Gilmore Girls. 

Pop-up butikken startede i går og i dag fredag, er serien Friends i fokus. De besøgende får bl.a. mulighed for at dyste med vennerne i quizzer, bordfodboldsturnering og arkadespil.

Desuden kan man få taget et billede, mens man slænger sig i den ikoniske orange sofa fra vennernes stamsted – Central Perk.


Netflix og Wakemaker Contents udgave af Central Perk fra Friends. 

I morgen lørdag er i Stranger Things-seriens tegn. Her vil der blandt andet være sørget for snacks og drikke til de sultne – herunder karakteren Elevens favoritter: Eggos.


Arkadehallen fra Stranger Things på pop-up eventen.