Af FiG

Wieden + Kennedy står bag kampagnen, mens AKQA har stået for den digitale udvikling. Se nye film her.

Netflix vendte op og ned på markedet, da man meldte sig på det danske marked for godt to år siden. Nu går selskabet så ud med sit første pan-europæiske fremstød.

Det sker med hjælp fra stærke bureau-kræfter. Wieden + Kennedy Amsterdam har stået for udviklingen af kampagnen, mens AKQA har stået for den digitale udvikling.

Platformen hedder ‘Great things start with Netflix’ og kampagnen er lavet til England, Irland, Holland og de nordiske lande.

Hovedfilmen under titlen Big Questions skildrer Netflix’ tilgang til en mere personlig seer-oplevelse kombineret med unikt indhold, mens man i næste uge lancerer en interaktiv Youtube-video, hvor man lancerer skjulte momenter bag Big Questions. Her får seerne mulighed for at dykke ned i Netflix-verdenen og opleve, hvordan den kan influere deres verden.

Hertil kommer nogle mindre 30 sek film, der yderligere skildrer temaet. Den første er lanceret nu.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club