Netflix kommer – her er bureauet der skal hjælpe

Peter Engholm
25@mail.dk

Opdateret: Den store streaming-tjeneste slår sig snart ned i Danmark, og det skaber allerede nu røre i markedet. Netflix lanceres inden årets udgang, og et nordisk og et dansk bureau er fundet.

Det gav dønninger i andedammen, da den amerikanske film- og tv-tjeneste, Netflix, i går offentliggjorde, at man vil åbne i Norden.Det var en nyhed, der fik konkurrenterne op af stolen.

ViaPlay er allerede i offensiven på et marked, hvor også YouSee og TV2 Play gør sig gældende. Og umiddelbart efter Netflix-nyheden meldte en anden international spiller, HBO, sin snarlige ankomst, mens den danske del af Blockbuster fortalte, at man planlægger en abonnements-ordning, der kan matche Netflix.

Netflix-tjenesten, hvor brugerne kan streame film og tv-programmer, skal således snart markedsføres, og til dét formål har man allieret sig med et bureau, der har nordisk tilstedeværelse:

MEC er valgt som mediabureau på de nordiske Netflix-markeder.

Dertil kommer lokale bureauer – på det danske marked er Help PR & Kommunikation blevet valgt.

Hos Help PR & Kommunikation siger partner Lars Volle:

“Det er ikke meget, vi på nuværende tidspunkt kan sige om opgaven. Men jeg kan godt skrive under på, at det er en stor, spændende opgave, som vi er ekstremt stolte over at være en del af”.

Netflix findes allerede i USA, Canada, Latinamerika, Storbritannien og Irland – og har 27 mio. kunder.