I dag mandag går Netto live med en version 2.0 af platformen ’Hver dag tæller’.
Platformen blev lanceret i efteråret 2018 og det nye ved videreudviklingen af platformen er, at Netto går fra en kampagnestrategi til en contentstrategi, der er always-on. Samtidig bruger man almindelige mennesker denne gang i stedet for skuespillere.
”Vi vil ikke kun være i øjenhøjde, når vi møder kunden i butikken. Vi vil også være det i vores kommunikation. Og det er vi med vores nye content,” siger Kathrine Werling, senior marketing manager hos Netto i Salling Group i en pressemeddelelse.
Kommunikationen kører på mange platforme, bl.a. i aviser, på poser, på lastbiler og på tv, siger Kathrine Werling, og uddyber:
”Vi har startet en rejse mod at skabe mere sammenhæng og synergi på tværs af både kontaktflader og kampagner. Når man udkommer med en ny kampagne hver eneste uge og har kontakt til hele Danmark dagligt i vores mere end 500 butikker, så er det en markant opgave. Men ligesom på alle andre områder, vil vi også være bedre og mere effektive end vores konkurrenter indenfor marketing. Derfor tager vi nu platformen og tilgangen til næste niveau.”
Orbit Red er bureauet bag første og anden version af platformen, og Thomas Nolsøe CEO, siger om kommunikationsplatformen:
”Netto har haft modet til at gå i markedet uden filter og opnår dermed en markant anderledes, ærlig og ligetil stemme i dagligvarekrigen. Hertil kommer, at Netto med lanceringen af ”Hver dag tæller 2.0.” har landets største content-pool med integreret indhold til alle platforme på tværs af deres årshjul. Det er imponerende.”
Der er lavet over 90 film. To af dem er her: