Netværksbureau overtager massekom budget fra Robert/Boisen

Peter Engholm
25@mail.dk

I 2013 valgte Ase nyt bureau i form af Robert/Boisen. Nu skal et andet bureau skrive næste kapitel i a-kassens massekommunikation.

Ase – den uafhængige A-kasse for i alt 150.000 selvstændige og lønmodtagere – lancerede forrige år platformen ”Se potentialet”, kreeret af Robert/Boisen & Like-minded.

Den afløste reklameuniverset med Hella Joof og dukken Snorre, speaket af Casper Christensen, som Winther’s havde skabt.

Nu bliver Robert/Boisen så afløst – uden at det dog betyder farvel til hverken bureau eller platform.

”Jangaard, Mark & Ko bliver bureauet, der skal stå for næste kapitel i vores massekommunikation,” siger Mette Abild Bossen, der er marketingchef hos Ase. Hun uddyber:

”I den bureaukonkurrence, som Robert/Boisen vandt i 2013, blev Jangaard, Mark & Ko nr. 2. De har holdt kontakten og er nu kommet med en idé, der på fin vis forløser potentialet i en what’s-in-it-for-me kommunikation.”

Mette Bossen understreger, at Robert/Boisen har gjort det godt – og fortsat gør det godt. Platformen fortsætter, og det gør bureauet også i form af flere projekter.

“Vi har med det nye univers formået at opretholde uhjulpet kendskab som 3. mest kendte a-kasse i Danmark. Vi er bedst placeret på top-of-mind, og vi har fået introduceret nyt logo og pay-off – og har allerede fået løftet kendskabet på det til 25 pct. Nu er det afsendereffekt på budskabet, som er i fokus,” siger Mette Bossen.

Resultatet af det nye bureausamarbejde forventes at blive offentligt i begyndelsen af det nye år.

Udover a-kassen rummer Ase også en fagforening med 40.000 medlemmer og en erhvervsforening med 15.000 medlemmer.