New Land udvider med nyt selskab: Bad Land

Peter Engholm
25@mail.dk

New Land var på scenen i Cannes med den guldvindende Ford-case. Nu udvides med både nye talenter og et nyt selskab på den hjemlige scene.

Det er mindre end to år siden, at New Land kom til verden, og siden har produktionsselskabet med kontorer i København og Stockholm levet op til sit navn og erobret nye territorier og trådt nye veje.

Stockholm-kontoret har markeret sig med værker for bl.a. Volvo, FN og Zlatan Ibrahimovic, mens København bestemt ikke holdt sig tilbage i sommer, da det sammen med Very blev til en sjælden dansk guld-løve i Cannes, i Entertainment-kategorien, for den lange Ford-film The Family.

Og guldet samler ikke støv, for New Land-producer og medstifter Thor Brammer Jacobsen kan berette, at selskabet – der netop har fået Ford-filmen nomineret ved Shots-awards – hen over sommeren både har hentet nye kræfter og etableret et produktionsselskab, der lanceres i dag.

Personerne først:

  • Andreas Hoff, der kommer fra en stilling som Senior Art Director på Ogilvy New York (se særskilt interview her – fra i fredags).
  • Tore Frandsen, instruktør med priser fra bl.a. Cannes Lions, Creative Cirlce Award, Eurobest og True Award på cv’et
  • Runar Ingi, islandsk instruktør med bopæl i Stockholm

Og det nye selskab:

  • Bad Land. Samme kreative ånd og ambition som New Land, men Bad Land er befolket med up-and-coming instruktører og still-fotografer i Skandinavien. Se listen over instruktører og fotografer nederst i artiklen.

”DNA’et er de talenter, vi repræsenterer. Og ambitionen er at repræsentere det bedste talent,” siger Thor Brammer Jacobsen.

Det er I næppe det eneste produktionsselskab, der siger …

”Næppe, men vores navn og unge alder – som selskab – lægger op til at gøre tingene på en ny måde. Vi er ikke en traditionel producent, og det kreative blod flyder frit,” siger Thor Brammer Jacobsen.

Det er nærmest kunstnerisk …

”Målet er at hjælpe brands med at flytte produkter. DNA’et rummer ikke plads til højtidelighed, men vi føler os ikke underlagt af regler for, hvad og hvordan man gør tingene – tag f.eks. Jan Gleie og Casper Balslev, der har evnen og styrken til at se ud over et board, og som er fantastiske til at improvisere. Vi er bevidst om kombinationen af at repræsentere en bred vifte af forskellige talenter og et stærkt sammenhold,” siger Thor Brammer Jacobsen.

Han tilføjer:

”Vores ambition er at skabe nye former for storytelling og kommunikation. Som udgangspunkt vælger vi projekter, som ligger os nært. På den måde mindsker vi afstanden til dem, som vi kommunikerer med. Dette indebærer også bl.a. at være en del af processen fra begyndelsen og følge produktet til dørs – og hele tiden tænke over slutbrugeren.”

Den nye søster, Bad Land, holder til i samme bygning i Skelbækgade i København som New Land.

Bad Land-instruktørerne er:

  • Anders Malmberg
  • Jeppe Kolstrup
  • Yoni Lappin
  • Olivia Kastebring

Still-fotografer:

  • Cecile Smetana
  • Rasmus Weng Karlsen
  • Lasse Dearman
  • Olivia Frölich
  • Niklas Johansson
  • Matias Rudh
  • Posternaks
  • Jan Gleie
  • samt fire fra partnerskabet med Iconoclast: Alice Moitié, Olivia Bee, Matheu Cesar og Matt Lambert.