Bureauer kan holde ferielukket, og kreative holder også fri – men de 17 Executive Jury-medlemmer, alle med SVP, Global eller i det mindste Chief vævet ind i deres titler, har været hårdt, fagligt arbejde i New York Festivals Advertising Awards.
Forinden havde en Grand Jury, med medlemmer hentet fra i alt 65 forskellige lande, voteret sig frem til shortlisten, og herfra skulle guld, sølv og bronze samt Grand Prix drysses ud.
Og der var både Grand Prix og femdobbelt guld til Festivalens eneste danske islæt: Backup Ukraine fra Virtue – for Polycam og Unesco. Se hele listen forneden.
Det er kun tre uger siden, at bureauet, casen og kunderne vandt både Grand Prix og guldløve ved Cannes Lions, og anerkendelsen fortsætter således også på den anden side af Atlanten.
Executive Juryen uddelte i alt 12 Grand Awards, 82 Gold Tower Awards, 90 sølv og 119 bronze.
New York Festivals Advertising Awards 2022
– resultater for Backup Ukraine
Grand Prix
- Collaborations & Partnerships: Best Use – Innovation
Guld
- Collaborations & Partnerships: Best Use – Innovation
- Digital/Mobile: Best Use – User-Generated Content
- Collaborations & Partnerships: Best Use – User-Generated Content
- The Future Now: Best Use – Altered Reality
- The Future Now: Best Use – Best Innovation
Sølv
- Collaborations & Partnerships: Best Use – Social/Environmental Good: Brand
- The Future Now: Best Use – Generative Creative
- Digital/Mobile: Best Use – In-Location Experiences
Bronze
- Digital/Mobile: Best Use – Innovation: Technology
- Activation & Engagement: Best Use – Mobile
- Avant-Garde/Innovative: Avant-Garde/Innovative – Technology
Finalist
- Activation & Engagement: Best Use – Social/Environmental Good: Brand
- Activation & Engagement: Best Use – Technology
- Avant-Garde/Innovative: Avant-Garde/Innovative – Social/Environmental Good: Brand