Af Pia Osbæck osbaeckpia@gmail.com

Uddannelsesinstitutionen har netop været i pitch og har valgt bureau til en ny brandingindsats. Den relativt nye marketingchef har allerede entreret med to andre bureauer.

Alle ved, at Niels Brock er en uddannelsesintuition, men ikke mange ved, at den 135 årige gamle skole har mange forskellige uddannelsestilbud, der spænder bredt.

Det skal der gøres noget ved nu, mener Esben Buch- Hansen, der blev ny marketingchef for et halvt år siden.

Derfor valgte han som det allerførste, da han startede, 1508 og Headnet, som er gået i gang med at udvikle en ny hjemmeside.

Og nu har han netop afsluttet en pitch mellem tre bureauer, hvor Eiffel løb med sejren.

Opgaven er en brandingindsats, der for første gang skal tydeliggøre skolens samlede uddannelsesstilbud.

”Niels Brock er et stærkt brand som uddannelsesinstitution. Alligevel oplever vi, at der er tvivl om, omfanget af vores uddannelsestilbud, som spænder fra MBA til gymnasiet. Derfor vil vi gerne løfte brandet og brandforståelsen,” siger Esben Buch-Hansen, marketingchef på Niels Brock.

Han fortsætter:

”Eiffel leverede et overbevisende oplæg, der viste os både strategisk og kreativt, hvordan vi kan samle de komponenter i en ny, stærk brandfortælling.”

Og hos Eiffel glæder de sig naturligvis også til samarbejdet.

”Niels Brock er en fantastiskinstitution med masser af stærke og innovative uddannelsesmuligheder på flere niveauer. Problemet er bare, at brandet ikke er fulgt med. Vi har formuleret et nyt løfte og skabt en kommunikationsplatform, der er relevant for den tid, vi lever i. Det glæder vi os til sammen med Niels Brock at få ud og leve,” siger Tobias Høgsberg, adm. direktør & partner, Eiffel CPH.

Første kampagne lanceres i foråret 2018, og har til formål at udfolde brandet, Niels Brock, samt skabe et mere konkret og engagerende billede af skolens uddannelsestilbud.

Niels Brock har ikke haft et bureau i nyere tid, men det er tiden inde til nu, siger Esben Buch-Hansen og tilføjer:

”Jeg er i gang med at ændre afdelingen til en marketingafdeling, før har den primært fungeret som medieafdeling. Så en af de første ting har været, at vi skulle have en profil – især på hjemmesiden – der var mere attraktiv og brugervenlig og så skal vi have ryddet op i vores SoMe profiler, så det bliver nemmere for udenforstående at forstå, hvem vi er.”

Marketingafdelingen består af fem ansatte, hvor af alle på nær en er kommet til i løbet af det seneste halve år.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. Skriv til britta@bureaubiz.dk og få et godt tilbud. Du kan også ringe på  71 74 79 91

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • Årligt gå-hjem-møde
Køb nu

Kommentarer