Niels Heilberg lukker sit bureau og bliver dialog-mand

Peter Engholm
25@mail.dk

Hans nye arbejdsplads bliver RelationshusetGekko, der opruster yderligere med Per Lobedanz fra Sepia Proximity og Helle Windahl fra Kunde Dialog.

RelationshusetGekko har foretaget en solid oprustning, idet dialogbureauet udvider den faglige ledelse med tre stærke profiler.

Helle Windahl kommer fra Kunde Dialog, hvor hun var været øverste ansvarlige, Per Lobedanz Witthøff – Årets Marketingstrateg, DM Dagen 2008 – kommer fra Sepia Proximity, hvor han i dag er partner og kontaktdirektør.

Den største overraskelse i det nye trekløver er vel nok Niels Heilberg, der var med til at starte AdPeople og siden – sammen med Andrew Smart – grundlagde sit eget bureau, The Aid Agency.

Sidstnævnte lukkes – bl.a. som følge af Heilbergs nye job.

” Det har været hårdt at være et nyt, lille specialistbureau, når den primære kundegruppe for Corporate Responsibility er Top 500 virksomhederne. Vi lukker nu The Aid Agency, og alle fire personer i bureauet er kommet godt videre, og lukningen foregår i god ro og orden. Nogle af aktiviteterne flytter med over i RelationshusetGekko,” siger Niels Heilberg.

Han ser turen til RelationshusetGekko som et skift, ikke et spring:

“AdPeople var traditionel massekommunikation, men sat i system – og det er netop systemsættelsen, jeg er bedst til, og som jeg kan fortsætte med her. Og fem år hos OgilvyOne var faktisk min indgang til reklamebranchen,” siger Niels Heilberg.

Han er næstformand i Creative Circle, der har haft sine favntag med netop dialogbureauerne om kreativitet – og nu bliver han dialogmand.

“Kreativitet og god kommunikation går hånd-i-hånd. Tit ender diskussionerne med at se de to discipliner som forskellige ting. Jeg mener, at de hænger sammen – og at forskellen snarere består i, om man kommunikerer til 1 eller 100.000 personer,” siger Niels Heilberg.

Han har nu titel af CSR- og kreativ strateg og får ansvaret for udviklingen i AD gruppen. Helle Windahl er konceptstrateg og seniortekstforfatter med ansvaret for udviklingen i tekstgruppen, mens Per Lobedanz bliver kontaktdirektør med ansvaret for bureauets kontaktafdeling.

De skal sammen med den øvrige ledelse befæste den faglige udvikling og konsolidering – der omfatter en strategi lagt i november, da Relationshuset og Gekko formelt gik sammen. Det siger strategisk direktør Jan Køhler, der sammen med adm. direktør Maria Furbo og direktør Finn Overgaard ejer RelationshusetGekko.

“Vi vil være det stærkeste senior relationsbureau i Danmark. Der skal være så meget bredde på senior-ressourcerne, at vi med kort varsel kan sætte et taktisk og strategisk team, der gør det umuligt for en Top 200 virksomhed at se på nyt relationsbureau uden at overveje os,” siger Jan Køhler.

Med ansættelsen af Heilberg, Windahl og Lobedanz Witthøff beskæftiger RelationshusetGekko og søsterselskabet Circle i alt 33 medarbejdere.