Af Peter Engholm 25@mail.dk

Hans nye arbejdsplads bliver RelationshusetGekko, der opruster yderligere med Per Lobedanz fra Sepia Proximity og Helle Windahl fra Kunde Dialog.

RelationshusetGekko har foretaget en solid oprustning, idet dialogbureauet udvider den faglige ledelse med tre stærke profiler.

Helle Windahl kommer fra Kunde Dialog, hvor hun var været øverste ansvarlige, Per Lobedanz Witthøff – Årets Marketingstrateg, DM Dagen 2008 – kommer fra Sepia Proximity, hvor han i dag er partner og kontaktdirektør.

Den største overraskelse i det nye trekløver er vel nok Niels Heilberg, der var med til at starte AdPeople og siden – sammen med Andrew Smart – grundlagde sit eget bureau, The Aid Agency.

Sidstnævnte lukkes – bl.a. som følge af Heilbergs nye job.

” Det har været hårdt at være et nyt, lille specialistbureau, når den primære kundegruppe for Corporate Responsibility er Top 500 virksomhederne. Vi lukker nu The Aid Agency, og alle fire personer i bureauet er kommet godt videre, og lukningen foregår i god ro og orden. Nogle af aktiviteterne flytter med over i RelationshusetGekko,” siger Niels Heilberg.

Han ser turen til RelationshusetGekko som et skift, ikke et spring:

“AdPeople var traditionel massekommunikation, men sat i system – og det er netop systemsættelsen, jeg er bedst til, og som jeg kan fortsætte med her. Og fem år hos OgilvyOne var faktisk min indgang til reklamebranchen,” siger Niels Heilberg.

Han er næstformand i Creative Circle, der har haft sine favntag med netop dialogbureauerne om kreativitet – og nu bliver han dialogmand.

“Kreativitet og god kommunikation går hånd-i-hånd. Tit ender diskussionerne med at se de to discipliner som forskellige ting. Jeg mener, at de hænger sammen – og at forskellen snarere består i, om man kommunikerer til 1 eller 100.000 personer,” siger Niels Heilberg.

Han har nu titel af CSR- og kreativ strateg og får ansvaret for udviklingen i AD gruppen. Helle Windahl er konceptstrateg og seniortekstforfatter med ansvaret for udviklingen i tekstgruppen, mens Per Lobedanz bliver kontaktdirektør med ansvaret for bureauets kontaktafdeling.

De skal sammen med den øvrige ledelse befæste den faglige udvikling og konsolidering – der omfatter en strategi lagt i november, da Relationshuset og Gekko formelt gik sammen. Det siger strategisk direktør Jan Køhler, der sammen med adm. direktør Maria Furbo og direktør Finn Overgaard ejer RelationshusetGekko.

“Vi vil være det stærkeste senior relationsbureau i Danmark. Der skal være så meget bredde på senior-ressourcerne, at vi med kort varsel kan sætte et taktisk og strategisk team, der gør det umuligt for en Top 200 virksomhed at se på nyt relationsbureau uden at overveje os,” siger Jan Køhler.

Med ansættelsen af Heilberg, Windahl og Lobedanz Witthøff beskæftiger RelationshusetGekko og søsterselskabet Circle i alt 33 medarbejdere.

 

Kommentarer

  1. Ærgerligt for Heilberg, Smart & Co. at måtte lukke det ikke bare enestående, men også stærkt sympatiske initiativ. Heilbergs kommentar om kundeunderlaget som Top 500 virksomheder kan/skal forhåbentlig ikke ses som et tegn på, hvordan dansk erhvervsliv har tænkt sig at prioritere Corporate Responsibility – og “ansvarlighed” som sådan – fremover. Jeg håber inderligt, Aid Agency bare har været lidt for tidligt ude.

  2. For det første: Held og lykke til Niels med det nye job. Han er et sympatisk og engageret menneske, der kunne have fortjent større succes med Aid Agency.

    Men det er altså ikke sådan, at de var hverken de første eller de eneste på CSR markedet. Der er en lang række aktører, både selvstændige og underafdelinger af større bureauer, og med afsæt i både reklame og PR.

    Arensbak har en del års forspring, for eksempel. Klaus Bundgård (Konceptas) har arbejdet med det, både på Happy Advertising og selvstændigt.

    Og så kan man jo altid diskutere, om det er en god idé at udskille CSR fra den øvrige kommunikation. Men det er en længere snak.

    Pøjpøj til Niels, anyway….

    Henry Rasmussen

  3. Sorry, Klaus Bundgård fra Scriptas, skulle der stå…en ikke uvæsentlig forskel. Beklager, Klaus!

  4. Tillykke med det nye job Helle Windahl – og held og lykke til dig – og hele holdet.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club