Nike kom foran i giganternes kamp, lød vurderingen efter, at firmaet havde præsenteret sin store VM film under titlen “Write the future”.
I Danmark er det Mindshare, der arbejder med at bringe giganternes kamp ind på dansk grund.
Det sker bl.a. på Nørreport Station, der i disse dage er blevet omdannet til et fodboldunivers med Nicklas Bendtner i centrum. Her har Naked og Komfo også bidraget.
Helt i tråd med handlingen i filmen er der et Bendtner Hall-Of-Fame, hvor man kan læse om hans hidtidige bedrifter, og ikke mindst få indblik i en mulig fremtid med et målgivende hovedstød efter 77 minutter og 52 sekunder – en fremtid hvor Bendtner vises som en hængende bronzestatue i det øjeblik han skriver historie.
I filmen optræder stjerner som Ronaldo, Rooney og Canevaro, og med næsten 8 millioner visninger i første kampagneuge, alene på Youtube, har den den episke 3 minutters film om Write The Future allerede skrevet historie.
Adidas har dog svaret igen på det seneste – bl.a. med en Star Wars inspireret film. Men i går har man så offentliggjort den officielle VM-film for Adidas.
Oplev universet på Nørreport Station her.
Desuden inviteres fodboldfans på Facebook til at supporte Nicklas Bendtner ved at støtte netop det sekund de tror Bendtner vil score i en af de indledende kampe.