Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Giganternes kamp: Nike bringer sin ”Write the future” kampagne ind i Danmark, og Adidas lancerer sin officielle VM-film.

Nike kom foran i giganternes kamp, lød vurderingen efter, at firmaet havde præsenteret sin store VM film under titlen “Write the future”.

I Danmark er det Mindshare, der arbejder med at bringe giganternes kamp ind på dansk grund.

Det sker bl.a. på Nørreport Station, der i disse dage er blevet omdannet til et fodboldunivers med Nicklas Bendtner i centrum. Her har Naked og Komfo også bidraget.

Helt i tråd med handlingen i filmen er der et Bendtner Hall-Of-Fame, hvor man kan læse om hans hidtidige bedrifter, og ikke mindst få indblik i en mulig fremtid med et målgivende hovedstød efter 77 minutter og 52 sekunder – en fremtid hvor Bendtner vises som en hængende bronzestatue i det øjeblik han skriver historie.

I filmen optræder stjerner som Ronaldo, Rooney og Canevaro, og med næsten 8 millioner visninger i første kampagneuge, alene på Youtube, har den den episke 3 minutters film om Write The Future allerede skrevet historie.

Adidas har dog svaret igen på det seneste – bl.a. med en Star Wars inspireret film. Men i går har man så offentliggjort den officielle VM-film for Adidas.

Se den her

Oplev universet på Nørreport Station her.

Desuden inviteres fodboldfans på Facebook til at supporte Nicklas Bendtner ved at støtte netop det sekund de tror Bendtner vil score i en af de indledende kampe.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club