Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Marketinginvesteringerne er sat betragteligt op i USA og fokus skal flyttes. Samtidig er den første modtager af den rent elektriske model udvalgt.

Langsigtet brandbuilding eller kortsigtet taktisk reklame? Det er en diskussion, der kendes i Danmark.

I USA har Nissan’s nye øverste marketing-ansvarlige tilkendegivet, at mærket skal flytte fokus væk fra den prisdrevne og modelspecifikke reklame til en bredere ide om, at Nissans biler rummer innovative features til en fornuftig pris.

Samtidig har man øget marketingbudgettet ganske betydeligt.

Ændringerne begynder i denne week-end med tv-spots med skuespilleren Robert Downey Jr. som talsperson.

Samtidig har man også offentliggjort informationer om markedsføringen af den nye helt elektriske Leaf-model. Bl.a. ligger det fast, at cykelrytteren Lance Armstrong vil modtage det første eksemplar fra samlebåndet.

Han optræder i en reklamefilm for Leaf fra juli (se den her). I filmen fortæller han om, hvordan han i hele sit liv har kørt efter biler – ellere rettere udstødningsrør. Og d. 9. september kommer der en viral film, hvor man anvender, hvad der hævdes at være den eneste trænede isbjørn. I filmen forlader bjørnen de arktiske egne for at tage til byen g give en Leaf-ejer en krammer.

Det fremgår af en artikel på AdAge, som også rummer et længere interview med Jon Brancheau under temaet CMO-strategy. Se artiklen og interviewet her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club