Zederkof leverer borde, stole, parasoller og andet tilbehør til cafeer, restauranter og hoteller – kalder dét på et tv-spot?
Tjah, tv-annoncering inden for BtB er måske ikke hverdagskost, men heller ikke fuldstændig usædvanligt.
Men den aktuelle film fra Zederkof er derimod en sjældenhed i BtB-regi: En farverig og stemningsmættet fortælling om gangsteren, der træder ind på den fornemme restaurant med sine håndlangere for at hente en kvinde, der tilsyneladende har forvildet sig ud på en hot date. Hverken hun eller daten bryder sig om afbrydelsen …
”Helt grundlæggende vil vi gerne gøre ting anderledes hos Zederkof. Derfor sætter vi farver på vores fortælling – og selve fortælleformen er også anderledes,” siger driftsdirektør for Zederkof, Torben Sommer.
Han tilføjer:
”Budskabet er egentlig ikke sexet: Møbler og interiør til professionelt brug. Men 1:1 inden for BtB bliver let kedeligt.”
Men Zederkof løber – med sit fravalg af facts og argumentation – ikke en risiko for ikke at blive taget alvorligt.
”Vi tillader os at tro, at vores målgruppe kan overføre den kvalitet, der ligger i filmen, til os. Vi har valgt UncleGrey som bureau og Bacon til at producere, fordi vi mener, at de er de bedste til netop denne type film. Det er ikke borde og stole, vi leverer, når vi indretter restauranter og cafeer – det er en stemning, og det er en stemning, vi vil give videre med filmen,” siger Torben Sommer.
Tiltroen til målgruppen går også igen i fortællingen, der netop ikke – med Torben Sommers formulering – ”blæser budskabet op i hovedet på modtageren.”
Tv er valgt ud fra virksomhedens brede målgruppe, der spreder sig over flere brancher. Udover TV-indsatsen kan man også møde Zederkofs nye kampagne i annoncering i fagblade, på messer, i nyhedsbreve og gennem aktiviteter online.
https://www.youtube.com/watch?v=P9biGRW40W4