Af Peter Engholm info@bureaubiz.dk

For første gang i regionens historie hyldes den ”virkningsfulde, kreative og veleksekverede markedsføring”. Det sker med en pris fordelt på hele 17 kategorier.

Årets Brøl 2013 er en ny pris i Region Nordjylland – og den første af sin slags, idet regionen i sin seks-årige historie ikke før har hyldet den herværende kreativitet. Tidligere har Stiftstidende i Aalborg dog haft en lokal pris.

Bag Årets Brøl står Erhverv Norddanmark, og medlem af styrekomiteen bag arrangementet, Steen Bjerre, siger:

”Vi ønsker at tage en temparturmåling af virkningsfuld, kreativ og veleksekveret markedsføring. Det er en medie- og branche-uafhængig pris, idet det er en erhvervsorganisaiton, der står bag. Og vi ønsker med prisen at give bureauer, selvstændige kreative, producenter og annoncører mulighed for at udvise, at Nordjylland hverken er udkant eller udørk, når det gælder markedsføring – men derimod dybt kompetent på en række områder.”

Der er en lidt større kreativ pris, der hedder Cannes Lions – og I vælger også en løve … nordjysk ydmyghed?

“Løven er en del af logoet for Erhverv Norddanmark og taget fra seglet fra den konge, der regerede, da organisationen så dages lys i 1431. Desuden har der tidligere også været en løve i seglet for Aalborg,” forklarer Steen Bjerre.

Der er risiko for, at Årets Brøl 2013 lyder lidt hæs mod slutningen af uddelingen til sommer, for der er ikke færre end 17 kategorier, der dækker bl.a. print, outdoor, identity, radio, tv/film, kampagnekoncept (BtB og BtC), websites i flere udgaver, apps og mobile.

Kunderne kan godt være nationale eller internationale, men arbejdet skal være udført i regionen.

Juryen – se medlemmer forneden – kommer på arbejde i april-maj, når de indsendte arbejder skal bedømmes. Der er prisoverrækkelse og fest den 30. august. 

Læs mere om Årets Brøl 2013 her.

Årets Brøl 2013 – juryen: 

  • Thomas Hoffmann [formand], kreativ direktør og indehaver, & Co. (København).
  • Kirsten Poulsen, direktør og indehaver, Firstmove (København).
  • Troels Nørlem , design Manager, Designit (Aarhus).
  • Gitta Steffensen , Client Service Director, Carat Mediebureau (Aarhus).
  • Jesper Hansen, debattør, foredragsholder, fortæller – og kartoffelavler (Øland).
  • Kim Nøhr Skibsted, Group Vice President/Corporate Communication, Grundfos Holding A/S (Bjerringbro).
  • Morten Hansen, marketingchef, Louis Nielsen A/S (Aalborg).
  • Anja Søholm, projektleder/Communication and activation, Arla Foods amba (Viby J.)
  • Huxi Bach, freelance tv- og radiovært, satiriker og foredragsholder (København).

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. Skriv til britta@bureaubiz.dk og få et godt tilbud. Du kan også ringe på  71 74 79 91

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • Årligt gå-hjem-møde
Køb nu

Kommentarer

  1. Så har man da også sikret sig, at alle kan gå hjem med en pris. Det er stærkt!

  2. Du er mere end velkommen til at lade dig ansætte i en virksomhed i Nordjylland eller endda etablere en selv – ligesom temmelig mange andre har gjort i tidens løb – så du kan komme med i kampen 🙂

  3. Måske er timingen rigtig for en reklamepris, jeg længe har haft i tankerne: En pris, hvor det kun er kreative, der er født og opvokset i København, der må deltage. Alle dem, der opfylder følgende kriterier, vinder automatisk:

    1: Man må aldrig ha’ stemt på Venstre eller DF, og man skal skrive under på, at man aldrig vil gøre det.

    2: Man skal kunne kende forskel på ‘en’ og ‘et’.

    3: Man må ikke kunne li’ håndbold.

    4: Man må ikke se TV2.

    5: Man skal kunne se værdien af kvalitet, selvom det koster lidt mere.

    6: Man må ikke forurene grundvandet.

    7: Man må ikke have en politimand i nærmeste familie.

    8: Man skal købe økologiske varer en gang imellem.

    9: Man må ikke tæve bøsser og muslimer hver gang, man møder dem.

    Og sidst, men ikke mindst:

    10: Man må ikke hedde Kresten.

  4. Status med en god uge til deadline er, at ÅRETS BRØL har modtaget 67 bidrag indsendt af 17 virksomheder. Størst interesse samler sig om kategorierne Outdoor, Tv & Film, Unikt Kampagneelement, Kampagnekoncept B2C, App eller Mobilsite, Corporate Identity, Kampagne- eller produktwebsite, Print og Mini Identity.

    Se mere på http://www.åretsbrøl.dk.

  5. Ét døgn før deadline for indsendelse til ÅRETS BRØL har vi passeret 100 bidrag, indleveret af 29 virksomheder. Som bidragene fordeler sig, ser det umiddelbart ud til, at langt hovedparten af kategorierne har tilstrækkeligt indhold til at overleve konkurrencens første sæson.