Nordjyske kreative får deres egen pris

Peter Engholm
25@mail.dk

For første gang i regionens historie hyldes den ”virkningsfulde, kreative og veleksekverede markedsføring”. Det sker med en pris fordelt på hele 17 kategorier.

Årets Brøl 2013 er en ny pris i Region Nordjylland – og den første af sin slags, idet regionen i sin seks-årige historie ikke før har hyldet den herværende kreativitet. Tidligere har Stiftstidende i Aalborg dog haft en lokal pris.

Bag Årets Brøl står Erhverv Norddanmark, og medlem af styrekomiteen bag arrangementet, Steen Bjerre, siger:

”Vi ønsker at tage en temparturmåling af virkningsfuld, kreativ og veleksekveret markedsføring. Det er en medie- og branche-uafhængig pris, idet det er en erhvervsorganisaiton, der står bag. Og vi ønsker med prisen at give bureauer, selvstændige kreative, producenter og annoncører mulighed for at udvise, at Nordjylland hverken er udkant eller udørk, når det gælder markedsføring – men derimod dybt kompetent på en række områder.”

Der er en lidt større kreativ pris, der hedder Cannes Lions – og I vælger også en løve … nordjysk ydmyghed?

“Løven er en del af logoet for Erhverv Norddanmark og taget fra seglet fra den konge, der regerede, da organisationen så dages lys i 1431. Desuden har der tidligere også været en løve i seglet for Aalborg,” forklarer Steen Bjerre.

Der er risiko for, at Årets Brøl 2013 lyder lidt hæs mod slutningen af uddelingen til sommer, for der er ikke færre end 17 kategorier, der dækker bl.a. print, outdoor, identity, radio, tv/film, kampagnekoncept (BtB og BtC), websites i flere udgaver, apps og mobile.

Kunderne kan godt være nationale eller internationale, men arbejdet skal være udført i regionen.

Juryen – se medlemmer forneden – kommer på arbejde i april-maj, når de indsendte arbejder skal bedømmes. Der er prisoverrækkelse og fest den 30. august. 

Læs mere om Årets Brøl 2013 her.

Årets Brøl 2013 – juryen: 

  • Thomas Hoffmann [formand], kreativ direktør og indehaver, & Co. (København).
  • Kirsten Poulsen, direktør og indehaver, Firstmove (København).
  • Troels Nørlem , design Manager, Designit (Aarhus).
  • Gitta Steffensen , Client Service Director, Carat Mediebureau (Aarhus).
  • Jesper Hansen, debattør, foredragsholder, fortæller – og kartoffelavler (Øland).
  • Kim Nøhr Skibsted, Group Vice President/Corporate Communication, Grundfos Holding A/S (Bjerringbro).
  • Morten Hansen, marketingchef, Louis Nielsen A/S (Aalborg).
  • Anja Søholm, projektleder/Communication and activation, Arla Foods amba (Viby J.)
  • Huxi Bach, freelance tv- og radiovært, satiriker og foredragsholder (København).