Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Teknologien giver mulighed for at opdatere digitale annoncer, mens kampagnen kører.

Marketing-teknologier udvikler sig med rivende hast, og nu melder et norsk firma sig på den danske bane.

Firmaet er Tactic Real.time Marketing, og tilbuddet gælder en teknologi, der giver mulighed for at opdatere digitale annoncer, mens kampagnen kører.

“Løsningen er særligt attraktiv for brancher, hvor priskonkurrencen er høj, og de variable udgifter styrer størstedelen af omkostningsniveauet,” siger Jørgen Schrøder Aanonsen, der er kommerciel chef i Tactic Real-Time Marketing.

Den nye real-tid markedsførings-tjeneste leveres som et såkaldt ’software-as-a-service’-løsning.

Systemet lægger op til, at annoncerne altid følger en kundetilpasset og fleksibel skabelon, så man derved sikrer, at kvaliteten på annoncen opretholdes, når der foretages ændringer i den. Udover en øget kontrol og mere relevante målrettede budskaber, så vurderer firmaet også, at løsningen halverer omkostningerne tilknyttet online annonceringer takket være en langt mere effektiv go-to-market model.

Desuden vurderer firmaet, at fleksibiliteten også bliver interessant for reklame- og mediebureauer, som håndterer de digitale kampagner for kunderne, da det vil betyde en øget service over for kunden.

Endelig kan løsningen gøre det muligt at hente indhold og data fra tredjepartskilder. Når man eksempelvis kan hente oplysninger om lagerstatus og målgruppedata, så undgår man at gøre reklame for et udsolgt produkt eller det forkerte produkt til en forkert kunde.

Kommentarer

  1. Orv hvor smart… lyder næsten som det Netpeople lavede for Dell i 2006.

    Hvad bliver næste Breaking news, at nordmændene har fundet olje i Nordsøen?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club