Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Kampen om elektronik-kunderne på nettet bliver stadigt mere intensiv. Nu intensiverer en norsk-baseret forretning sin markedsføring i Danmark.

Den svenske netbaserede elektronik-kæde, Dustin, annoncerede først på efteråret, at man ville bruge et betydeligt millionbeløb på markedsføring i Danmark. Nu melder en norsk konkurrent så, at man også vil intensivere sin markedsføring i Danmark.

Dermed bliver der stadigt mere konkurrence om netkunderne, når det gælder forbruger-elektronik.

Wupti er den mest kendte og en markant succes med de populære film om Wupti-Pede i front. Men også Whiteaway.com har meldt sig ind i kampen.

Den norske kæde er Komplett, som ved hjælp af et nyt samarbejde med det norske bureau Acne Advertising vil styrke profilen i Danmark.

I en pressemeddelelse udtrykkes det således, at “Komplett.dk skruer op for tonen over for konkurrenterne med den nye kampagne, der lanceres i disse dage, udarbejdet af Acne Advertising. Kampagnen består i første etape af reklamer, bannere og trykte annoncer.”

“Dette er det første eksterne resultat af det samarbejde, som vi indledte i november 2010. Vi bruger humor og en enkel dramaturgi til at positionere Komplett som et billigere alternativ. Selvom tempoet og tonelejet er anderledes end alle de noget højtråbende konkurrenter derude,” siger Adam Springfeldt, creative director hos Acne Advertising.

Komplett har over 600.000 aktive kunder og en omsætning på 4,47 milliarder svenske kroner. Selskabet er noteret på Oslos fondsbørs

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club