Norsk mejerikoncern kan bringe Deducta ud i Norden

Peter Engholm
25@mail.dk

Web-bureauet skal udvikle Tine’s digitale kommunikation, og det er en betydningsfuld strategisk mulighed for bureauet. Samtidig er en kunde mere landet.

Deducta har vundet en konkurrence om den norske mejerikoncern Tines digitale kommunikation. Det er sket i konkurrence med tre norske og et svensk bureau.

I første omgang er der tale om en strategisk og konceptmæssig udvikling, som bureauet kan klare med eksisterende ressourcer.

Men potentialet kan være større på lidt længere sigt, og så spiller gevinsten en betydelig rolle af andre årsager.

“Vi har en ambition om, at vi på et tidspunkt gerne vil bevæge os ud på det nordiske marked. Vi har nogle search-kunder, der bevæger sig ud over Danmarks grænser, men vi vil også gerne arbejde med strategi og koncepter på tværs af grænserne, og derfor er Tine en fantastisk chance for at vise, hvad vi kan. Lever vi op til ambitionerne, er vi et godt skridt nærmere,” siger adm. dir. Steen Enegaard, Deducta.

Tine er stor på det norske marked – men med en omsætning på godt 17 mia. danske kroner noget mindre end dansk/svenske Arla.

Ud over Tine har Deducta også netop vundet Olivers Petfood, hvor bureauet skal hjælpe med at markedsføre produkterne online i Danmark, Sverige og Tyskland.