Novicell indgår samarbejde med Siteimprove

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Et nyt strategisk samarbejde med softwarevirksomheden Siteimprove skal sætte det digitale konsulenthus Novicell i stand til at rådgive sine kunder bedre.

Når man efter lever af at ”hjælpe virksomheder til at udnytte deres digitale potentiale til fulde”, så er man også nødt til at have noget teknisk viden.

Det er hovedtanken bag Novicell og en medvirkende årsag til, at det digitale konsulenthus nu har indgået et strategisk samarbejde med softwarevirksomheden Siteimprove.

”Vi har allerede mange kunder, der er Siteimprove-brugere, og her oplever vi ofte, at de ikke får det fulde potentiale ud af de avancerede moduler, som produktet består af. For eksempel når det gælder SEO-optimering og kvalitetssikring af indhold på tværs af deres digitale tilstedeværelse. Det er en af de ting, vi håber på at forandre med det nye samarbejde,” siger Henrik Rivera, der er onlinemarketingchef i Novicell, ifølge en pressemeddelelse.

Novicell har 210 medarbejdere fordelt på fem afdelinger i Aarhus, København, London, Barcelona og Madrid.

Håndværkeren og værktøjet
For Siteimprove falder aftalen i tråd med et ønske om at uddanne markedet bedre i at få det maksimale ud af virksomhedens software.

”Et værktøj er kun lige så godt som den håndværker, der har i det hånden. Derfor vil vi gerne arbejde tættere sammen med partnere som netop Novicell. De har fingeren på pulsen i forhold til virksomhedernes konkrete digitale situation, og dermed har de også den indsigt, der skal til for at rådgive, planlægge og udføre aktiviteter på baggrund af den performance-indsigt, som vores produktplatform giver,” lyder det fra Nichlas Toft, der er partner i Siteimprove.

Det danske softwarefirma har flere end 6.000 kunder globalt og godt 500 ansatte fordelt på kontorer i København, Oslo, Amsterdam, Wien, London, Berlin, Minneapolis, Toronto og Sydney.